Klacht: Gekoopelde kapitaalsverzekering is uitbetaald echter DSB zorgt niet voor snelle afwikkeling aflossing lening waardoor nieuwe hypotheek afsluiten onmogelijk is

op 29 april 2016 over DSB Bank in de categorie Banken

Op 4 maart is het huis verkocvht waaraan een 2e hypotheek gekoppeld is bij de DSB. Hieraan zat een levensverzekering gekoppeld welke wanneer deze uitbetaalde genoeg was om de restschuld van de 2e hypotheek in te lossen.
Inmiddels heeft de verzekering Reaal op 13 april j.l. uitbetaald aan de DSB echter, blijft de DSB vertraging opleveren om de lening middels de uitkering van de levensverzekering af te lossen en af te melden bij het BKR. En doordat deze lening vermeldt staat in BKR als krediet kan ik geen nieuwe hypotheek afsluiten en de maandelijkse incasso loopt gewoon door. Ik dacht dat de afhandeling bij de DSB zo snel mogleijk moest verlopen aangezien ze failliet zijn, echter doen ze er alles aan om de boel te verdragen en nog rente te innen…..

Ze verwerken de aflossing zsm in hun systeem en melden de lening binnen 2 weken af in het BKR. Zodat ik een nieuwe hypotheek kan regelen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DSB Bank over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door marjanterschuur