Klacht: Gegevens aanpassen Account mijn Post lukt al een jaar niet ook na meerdere meldingen.

Klacht-2017 op 03 november 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wil na verhuizing mijn persoonlijke gegevens bij mijn account van PostNL aanpassen, maar ik krijg na het invullen van de juiste gegevens en bevestiging de foutmelding ‘Er is helaas een onbekende fout opgetreden. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice’. Dit probleem bestaat sinds oktober 2016.

Helaas na meerdere keren contact opgenomen te hebben met de klantenservice wordt het probleem niet opgelost. PostNL erkent wel het bestaan van het probleem. Het probleem is meer dan 10x gemeld, het probleem bestaat meer dan een jaar. Ik hoor niets van PostNL en het probleem bestaat nog steeds.

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn persoonlijke gegevens weer kan aanpassen en PostNL klachten op gaat pakken binnen een redelijk termijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer Schout, Uit uw bericht begrijp ik dat u door een foutmelding in uw account uw gegevens niet kunt aanpassen. Ik begrijp dat u hierover meerdere keren contact heeft gehad met de klantenservice, maar geen terugkoppeling heeft ontvangen. Het spijt me om te horen dat dit probleem al zo lang speelt en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak. Ik zie dat uw klacht twee maal is genoteerd en het is een fout van ons dat u hier geen reactie op hebt ontvangen. Sorry hiervoor. Graag wil ik ervoor zorgen dat dit probleem wordt opgelost en dat u een reactie krijgt met meer informatie van de ICT-afdeling. Om ervoor te zorgen dat de ICT-afdeling dit probleem zo goed mogelijk kan onderzoeken, heb ik een aantal vragen voor u. - Wat is het e-mailadres van uw account? - Heeft u ooit eerder uw gegevens aangepast, oftewel heeft het ooit wel gewerkt? - Kunt u de gegevens wel wijzigen op andere websites (bijvoorbeeld https://www.postnl.nl/webshop)? Werkte dit of dit een foutmelding? Welke foutmelding was dit? - Heeft u de optie "wachtwoord vergeten" geprobeerd om daarna de gegevens te wijzigen? Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer Schout, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Op mijn klacht dat ik mijn adresgegevens niet kan aanpassen in mijn account heb ik een aantal keer de terugkoppeling gehad van de klantenservice. Samengevat o.a: - Dat ICT nog een aantal vragen heeft -> Deze heb ik allemaal beantwoord; o.a. screenshots gestuurd van het probleem. - ICT meldt dat het issue doorgezet is naar de ontwikkelaar. Uiteindelijk komt de terugkoppeling: 'Het probleem is opgelost'. Dit is echter niet het geval. Ik heb PostNL dan ook gemeld dat het probleem nog steeds bestaat. - De klantenservice geeft vervolgens aan dat ICT het probleem steeds maar niet oppakt. Als reactie op de vragen: - Wat is het e-mailadres van uw account? -> Reactie: Dit is dezelfde als wat in klacht.nl staat. - Heeft u ooit eerder uw gegevens aangepast, oftewel heeft het ooit wel gewerkt? -> Reactie: Ik heb nooit eerder mijn adresgegevens hoeven aanpassen. Het wachtwoord heb ik wel een aantal keer aangepast, ook naar aanleiding van de vraag of ik de optie 'wachtwoord vergeten' heb geprobeerd. - Kunt u de gegevens wel wijzigen op andere websites (bijvoorbeeld https://www.postnl.nl/webshop)? Werkte dit of dit een foutmelding? Welke foutmelding was dit? -> Reactie: ik kan op geen enkele manier mijn adresgegevens aanpassen in mijn account. Niet via Firefox, niet via edge, niet via internet explorer op twee verschillende pc's en ook niet via de Android app. De foutmelding op de pc is: ‘Sorry Er is helaas een onbekende fout opgetreden. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice.' Op de Android app van PostNL is de foutmelding: 'Er ging iets mis, excuus. Probeer het nogmaals.'. Wat ik steeds probeer, nadat ik op mijn PostNL account heb ingelogd, is mijn adresgegevens aan te passen. Deze worden herkend, maar bij het opslaan krijg ik de foutmelding. - Heeft u de optie "wachtwoord vergeten" geprobeerd om daarna de gegevens te wijzigen? -> Reactie: ja dit heb ik geprobeerd. Het probleem blijft bestaan.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 13 november 2017 om 10:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Schout,

Hartelijk dank voor uw duidelijke uitleg van het probleem. Ik begrijp dat de ICT-afdeling wel contact met u had opgenomen. Mijn excuses voor de eventuele verwarring. Hierover was niks terug te vinden in de registratie van het probleem over het functioneren van de app.

Omdat het probleem nog steeds niet is opgelost, heb ik nogmaals een melding uitgezet naar de ICT-afdeling. Zij zullen opnieuw contact met u opnemen om uit te zoeken waarom u uw gegevens niet kunt wijzigen. Mijn excuses voor dit ongemak. Ik kan u niet precies vertellen wanneer er contact met u opgenomen zal worden, maar u mag ervan uitgaan dat dit z.s.m. zal zijn.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Klacht-2017

Heeft op 13 november 2017 om 19:03 geantwoord

Nee, het is voorbarig om te zeggen dat dit het probleem oplost. Na een jaar wachten wil ik graag eerst resultaat zien om te kunnen zeggen dat het probleem is opgelost. ICT heeft namelijk al lang alle informatie, maar lost het probleem naar herhaaldelijk rapel niet op. Dus eerst zien dan geloven.

Alle klachten die gemeld zijn door