Klacht: Geen vergoeding vervolgens levenslang verminkt.

op 02 september 2018 over Anderzorg in de categorie Zorgverzekering

Mijn dochter van 17 heeft een verminking aan haar oor. Deze staat naar buiten gedraaid en is daardoor ernstig zichtbaar verminkt.
Wanneer mijn dochter haar haren los heeft is het nog steeds zichtbaar waarvoor ze zich nu schaamt.
Mijn dochter is met dit verminkte oor geboren. Artsen hebben het oor toen ze werd geboren vast geplakt aan haar schedel en zeiden dat dit weer goed zou komen. Na jaren bleef het oor naar buiten staan en werd alleen maar erger. Nu is ze 17 jaar en gaat naar het ROC. Door een verwijzing van de arts naar het ziekenhuis geweest om te kijken of het mogelijk was om het oor weer recht te zetten. Dat was gelukkig mogelijk. Alleen werd er vanuit het ziekenhuis een schriftelijke brief ( zonder foto van het oor ) naar de verzekering geschreven met het verzoek of dit vergoed kan worden. Na 2 weken kregen we het bericht dat deze operatie niet vergoed werd.

Ronduit belachelijk en diep triest.
Ze zetten in de brief dat het geen verminking is en alles wat met kleding bedekt kan worden word niet vergoed.
Vanuit een brief en zonder het oor gezien te hebben , hebben ze een oordeel gemaakt.
Dit houd ik dat mijn dochter de rest van haar leven geen paardenstaart kan dragen of kort haar kan laten knippen. Zelfs als ze haar haren los draagt is het oor goed zichtbaar.
Toen we de brief kregen was mijn dochter overstuur en vroeg aan mij met tranen in haar ogen…mam zo moet ik er nu de rest van mijn leven bij lopen…..
Dit gaat mij als moeder door merg en been.

Het is werkelijk schandalig hoe bevooroordeeld ze bij anderzorg zijn en niet eens de moeite nemen om een foto van het oor vragen om dan pas te oordelen om wel of niet te vergoeden voor een operatie.
Ik zeg tegen degene die deze oordeel heeft gemaakt….heb zelf is z,n oor en je word uitgescholden voor ELF. Kunt geen paardenstaart dragen of je haren laten knippen. De rest van je leven ernstig verminkt moeten zijn aan je oor.

Ga je schamen anderzorg. Voor alle mensen die verminkt zijn neem alsjeblieft nooit geen verzekering bij anderzorg wand je krijgt voor verminkingen geen vergoeding voor herstellenoperaties.

Wanneer er serieus word gekeken naar de verminking en normaal zoals het hoort vergoed gaat worden voor een herstel operatie.
Wanneer er aandacht voor mijn dochter haar verminkte oor is en er om een foto word gevraagd zodat jullie zelf kunnen zien hoe ernstig haar verminking is.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Anderzorg over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Anderzorg in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Anderzorg een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Anderzorg

Heeft op 06 september 2018 om 10:44 geantwoord

Beste meneer of mevrouw van Haarlem,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg vindt voor uw dochter. Ik begrijp heel goed dat ze hier, zeker op deze leeftijd, veel last van heeft. Dit moet erg moeilijk zijn.

Een oorstandcorrectie valt onder de plastische chirurgie. Deze ingegrepen zitten in de Basisverzekering. De overheid heeft hiervoor de voorwaarden vastgesteld. Er is recht op een vergoeding wanneer er sprake is van een medische noodzaak. Bijvoorbeeld wanneer er pijnklachten zijn. Wanneer het enkel gaat om psychische klachten, mogen we de ingreep niet vergoeden. Hoe zwaar het ook is voor uw dochter.

We mogen als zorgverzekeraar zelf de inhoud van onze aanvullende pakketten bepalen. Elk jaar beslissen we welke zorg we vergoeden. We hebben ervoor gekozen om een oorstandcorrectie niet op te nemen in onze aanvullende pakketten.

Ik hoop dat u een andere manier vindt om de operatie te bekostigen. Ik wens uw dochter heel veel sterkte toe.

Laura
Anderzorg

Heeft op 16 september 2018 om 11:52 geantwoord

Goeden dag,
Jullie zeggen opgelost maar is duidelijk niet opgelost.
We praten over een lichamelijke verminking door onzorgvuldig handbellen van een arts na de bevalling. Dus het is een medische misser.

Zolang als er door jullie geen goedkeuring komt voor haar operatie zullen we blijven vechten voor haar operatie.
Bij deze laten we jullie meteen weten juridische stappen te zullen ondernemen.
Succes zegt u met onze dochter maar jullie succes in de rechtbank.

Alle klachten die gemeld zijn door B.J van Haarlem