Klacht: Geen verbinding. Oeps foutje. En blijft u maar wachten.

op 21 oktober 2011 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Omstreeks 10-10-2011 heb ik van Telfort een brief ontvangen en een nieuw modem wat ik moet gaan installeren. Dit omdat er “onderhoudswerkzaamheden” aan mijn wijkcentrale plaatsvinden. Ik moest over enige tijd dit modem gaan installeren. Wanneer de werkzaamheden plaats gaan vinden, was nog niet duidelijk. Ik kreeg daar nog een email over. De service werkt nu goed en de kwaliteit is voldoende. Wordt de snelheid van de verbinding hoger of iets dergelijks ? Dan heb ik er nog enige baat bij wellicht. Ik heb dit ook gevraagd op 0900-9596. Daar kwam men niet verder als “het zal waarschijnlijk wel nodig zijn.
Ik moet dan op allerlei computers en laptops de instellingen weer goed gaan zetten. Dit kost mij tijd en moeite. maar wat is het voordeel voor mij na deze werkzaamheden ?. Ik wil dit niet zomaar doen.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat ik op 19-10-2011 om 07.30 uur merkte dat ik geen internetverbinding en vast bellen-mogelijkheid meer had.
Om 09.00 uur kon ik pas kontakt opnemen met de Telfort helpdesk en deze heeft het een en ander nagekeken, maar kon niets vinden. Waarop ik vroeg of dat het misschien iets te maken had met het modem wat ik vorige week had ontvangen ? Toen werd verteld dat er inderdaad werkzaamheden hadden plaatsgevonden en dat ik het nieuwe modem kon plaatsen. Waarom heb ik daar niet tijdig bericht van gehad (zoals aangegeven in de begeleidende brief van het modem) zodat ik voorbereid was ?
Nadat ik het nieuwe modem geplaatst had en de handleiding gevolgd had, had ik nog steeds geen internetverbinding of vast bellen-mogelijkheid. Wederom de helpdesk gebeld. Daar kwam men er niet uit en werd ik doorgezet naar de 2e lijn. Zijn conclusie was vrij snel dat er in de centrale iets niet goed zat. Hij zou hiervoor een melding aanmaken. Mijn vraag was vervolgens hoe lang dit ongeveer zou duren. Er werd aangegeven dat hiervoor 5 werkdagen staat !!!!.
Ik heb hierover mijn ongenoegen geuit en dat dit niet kan. Ik werk vanuit huis en ben afhankelijk van de internetverbinding. Buiten mijn schuld en vraag om zijn er werkzaamheden uitgevoerd die naar het nu lijkt niet korrekt gedaan zijn en waar ik dus nu last van heb. Ik heb nu uit noodzaak naar kantoor moeten rijden, 60 kilometer verderop !!.

Na mijn initiele verontwaardiging dat ik tijd en moeite moet steken in het vervangen van een modem en alle instellingen op al mijn computers moet aanpassen, blijkt nu ook nog dat dit onaangekondigd is gedaan en bovendien niet goed waardoor ik nu helemaal onthand ben.

Hoe kan ik bij telfort een klacht indienen ? Het klantenserviceformulier werkt weer eens niet !!
Vervolgens via het webforum mijn ongenoegen bekend gemaakt. Enja hoor, dan komt er ineens een webcare-team in actie die het een en ander na gaat zoeken.
Maar na een paar dagen nog steeds geen internetverbinding. Geeft het webcare-team aan dat ik niet bereid ben om mee te werken omdat ik mijn telefoon niet opneem. Ze bellen namelijk met een afgeschermd nummer en die neem ik nooit op. Ze hadden mijn voicemail in kunnen spreken !!
Na weer geklaagd te hebben, word ik nu ineens gebeld door KPN en dat ze maandag komen kijken. Daar was niet bekend dat ik al vanaf woensdag geen verbinding meer heb.
Moet ik dit allemaal zomaar nemen ?

een verbinding die snel weer werkt.
En een compensatie voor de verloren tijd en gedane moeite.
En dan niet een paar dagen abonnement gratis.
Daar heb ik niks aan en staat niet in verhouding.
Zet mij maar op een sneller abonnement of zoiets. Ik heb al jaren hetzelfde abonnement en bij andere firmas krijgt men hogere snelheden aangeboden bij hetzelfde abonnement

Alle klachten die gemeld zijn door sjoerdbloem