Klacht: Geen schade vergoeding door postnl na vernieling en nalatigheid pakket

op 21 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo,

Vorige maand een klacht en claim ingediend bij Postnl. Dit wegens een pakket wat door midden was bij aflevering. Het pakket zat verpakt in 3 dozen en een kunststof kist. Als reactie krijg ik ” U bent niet extra verzekerd dus wij zijn niet verplicht om de schade te betalen.

Ik snap dat er transport schade kan ontstaan, maar een pakket laten open splijten(ondanks 4 dubbele verpaking dit uit eerdere ervaringen) is geen transport schade maar pure vernieling van andermans spullen.

Ik wil hiervoor aangifte gaan doen, iemand tips op advies.

Ik hoef toch geen verzekering af te sluiten omdat een ongemotiveerde werknemer zin had om een pakket te slopen of open te maken.

Gewenste Oplossing:

Als de schade betaald wordt

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 december 2017 om 13:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Spijkers,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk dat dit pakket beschadigd is geraakt. Mijn excuses hiervoor.

Ik snap uiteraard dat u teleurgesteld bent in het feit dat u geen vergoeding ontvangt, maar als u dit pakket onverzekerd heeft verzonden dan is dit niet mogelijk. Als u in de toekomst een waardevolle zending wil versturen dan zou u het pakket met een aanvullende verzekering kunnen versturen. Hier kunt u eventueel tips vinden over het verpakken van een zending;

http://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 29 december 2017 om 14:52 geantwoord

Deze schade is bepaald geen transport schade. 3 dozen en een kunstof krat door midden krijgen kan alleen door grof geweld.
Er is hier sprake van vernieling / nalatigheid.
Misschien wat toezicht op uw medewerkers die andermans spullen vernielen.
Extra verzekeren? Ik koop een dienst in waar ik voor betaal en mag verwachten dat deze dienst naar behoren uitgevoerd wordt.
Er kan altijd iets beschadigen maar niet door midden breken.
Mvg

Alle klachten die gemeld zijn door Goirle1972