Klacht: Geen reactie vóór zittingsdatum

op 16 juni 2016 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

Ik heb op 30 mei 2016 per e-mail een verweer met uitleg en een betalingsvoorstel gestuurd over een “gecedeerde” vordering van een energie leverancier. Bij het overstappen naar Oxxio ben ik onjuist geïnformeerd. Zittingsdatum was 8 juni 2016. Op 14 juni 2016 ontvang ik van WebCasso een bevestiging van ontvangst van mijn verweer van 30 mei 2016 met de mededeling dat mijn verweer NIET meer in behandeling genomen kan worden omdat er inmiddels zitting en een uitspraak heeft plaatsgevonden!! Ik weet tot op heden niet wat de uitspraak is en wat de vermoedelijk extra kosten zijn. Op mijn dossiernummer is binnen “uitspraken” niets te vinden. Wel geeft WebCasso aan dat er een betalingsregeling mogelijk is met een maximum van 6 maanden. In mijn beleving is dit iemand “onnodig” op te zadelen met extra kosten! Moet een deurwaarder zich ook niet begripvol opstellen?

Fatsoenlijke communicatie om een bevredigende oplossing te komen voor beide partijen. Omdat WebCasso géén reactie heeft gegeven vóór de zittingsdatum heb ik (vermoedelijk) extra kosten die absoluut voorkomen hadden kunnen worden! Je mag er tegenwoordig toch vanuit gaan dat een reactie binnen 9 dagen mogelijk is?? Dat is toch redelijk??

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 27 juni 2016 om 15:57 geantwoord

Heeft op 12 juli 2016 om 02:31 geantwoord

Dus in (??) 2015 geeft DirectPay (zelfde club) aan géén betalingsregeling meer te kunnen treffen? Webcasso geeft een dagvaarding af op 21 mei 2016, met de mogelijkheid om hierop te reageren en een betalingsvoorstel af te spreken. Aangezien ik in die periode mijn \"nachtdiensten\" had reageer ik op 30 mei 2016! Ik reageer dus (binnen 5 dagen voor zitting) en doe een betalingsvoorstel tegen afkoop! Het gaat hier immers om een gecedeerde vordering! In mijn optiek is hier iets (bewust) fout gegaan! Vordering was circa 700,00 nu ruim 1500,00!
Dit was gewoon NIET NODIG geweest! Ik heb zojuist een verzoek ingediend om dan in ieder geval de mogelijkheid te krijgen om dit in 12 maanden i.p.v. de maximale 6 maanden te voldoen omdat ik hierdoor problemen ga krijgen met mijn vaste verplichtingen! Dus, door dit alles, ga ik achterstanden en schulden opbouwen terwijl ik nog steeds van mening ben dat een normale reactie, dus géén 15 dagen, vanuit Webcasso dit had kunnen voorkomen! Hierover, lees je in geen enkele reactie van hun iets terug! Wellicht hebben ze de regels en de wet achter zich maar dit staat wel lijnrecht tegenover de \"hulp\" die zij moeten bieden om een schuldenaar NIET extra in de problemen te brengen!

Opeens .... heb ik betalingsproblemen!! Ik hoop dat Webcasso accoord gaat met mijn voorstel maar ik blijf het onrechtvaardig vinden!!

Bericht van Webcasso

7 maanden geleden - Geachte heer /mevrouw , Op 12 juli jl. hebben wij een betalingsregeling van 12 maanden aan u bevestigd. Wij gaan er van uit dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben neemt u gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet, Webcasso BV.

Alle klachten die gemeld zijn door FrankenEs