Klacht: Geen reactie vóór zittingsdatum (NIET OPGELOST)

op 12 juli 2016 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

Op 30 mei 2016, 15 dagen vóór de zitting, een reactie en betalingsvoorstel verzonden. Dit is dus 5 dagen vóór zitting!! Bevestiging van ontvangst op 14 juni 2016! Geen behandeling meer mogelijk omdat er inmiddels een zitting met uitspraak heeft plaatsgevonden!!!

Het verhaal is beschreven in mijn eerdere melding over dit bedrijf. Mijn reactie hierop en het vervolg heb ik aangevuld! Lees dit!!

Géén begrip, slechte communicatie en géén coulance! Het enige wat je te horen krijgt is dat je binnen 6 maanden maximaal kunt betalen om verdere beslaglegging te voorkomen!!

Over het feit dat Webcasso 15 dagen nodig heeft gehad om te reageren en ik daardoor méér dan het dubbele moet betalen (1600 ipv 700) hoor je helemaal niets!!!

Ik zal waarschijnlijk aan het kortste eind trekken maar ik ga hiermee verder! Dit is typisch een voorbeeld van: hoe je “zomaar” in de financiële problemen kunt komen!

Is dit een normale werkwijze van een deurwaarder anno 2016??

Aandacht en gewoon een verklaring waarom er pas na 15 dagen een reactie kwam op mijn verweer en betalingsvoorstel!
Meedenken .... voorkomen dat ik niet in de problemen kom!!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht FrankenEs

8 maanden geleden - Ha Robin, bedankt voor je tussenkomst! Ik heb inmiddels een reactie gehad van Webcasso. Coulance in de betalingsregeling, ik mag in 12 termijnen betalen. Wat me opvalt is, dat er in de recente correspondentie, WEL binnen 1 maximaal 2 dagen word gereageerd!!! Waarom heb ik dan 15 dagen moeten wachten om te horen dat mijn verweer niet meer in behandeling genomen kon worden? Hierover, tot nu toe, niets! Bijgaand de tekst van mijn e-mail van vanavond; Geachte J. Verstraten, ondanks dat ik het nog steeds niet eens ben met uw handelswijze in mijn dossier, dank ik u wel voor de coulance regeling. Toch vraag ik me het volgende af. Waarom geeft u nog steeds géén duidelijke verklaring of uitleg waarom er pas na 15 dagen gereageerd is op mijn verweer! Dat zit me dwars! U zult het recht aan uw zijde hebben maar het is gewoon niet eerlijk! Mijn verweer was toch ruimschoots voor de (door u of wettelijk) gestelde termijn van 5 dagen vóór de zitting? Ik moet nu gewoon méér dan het dubbele betalen! OXXIO zou de overstap: "probleemloos" regelen, zonder extra kosten! Nou ..... vult u de rest maar in! Wat een ellende!! Dit zou verboden moeten worden! Grt. Ester en Frank Meerhoff-Rietman.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 01 augustus 2016 om 14:51 geantwoord

Geachte heer /mevrouw ,

Wij hebben uw klacht zojuist opgelost. Regeling van 12 termijnen is aan u bevestigd. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben neemt u gerust contact met ons op.
Webcasso BV.

Heeft op 02 augustus 2016 om 01:11 geantwoord

JA en NEE. Ik zal wel akkoord MOETEN gaan!!! Ik heb de éérste betaling inmiddels gedaan maar wel onder protest. Niet dat dat wat uitmaakt helaas.
Nog steeds géén antwoord op mijn vraag, ook niet in de laatste reactie van 01.08.2016. Mijn vraag was nogmaals (quote):

\" Toch vraag ik me het volgende af. Waarom geeft u nog steeds géén duidelijke verklaring of uitleg waarom er pas na 15 dagen gereageerd is op mijn verweer! Dat zit me dwars!
Ik moet nu gewoon méér dan het dubbele betalen! \"

Grt.
Frank Meerhoff.

Bericht van Webcasso

7 maanden geleden - Geachte heer/ mevrouw Meerhoff-Rietman, Allereerst hartelijk dank voor uw geduld en begrip. Ik begrijp dat u zich in deze situatie onbegrepen en onrechtvaardig behandeld voelt. Ik wil mij hierbij in ieder geval verontschuldigen voor het ongemak dat u heeft ervaren en ik ga mijn uiterste best doen om deze situatie aan u toe te lichten. In 2015 heeft Directpay per mail aangegeven dat zij geen regeling met u kunnen treffen omdat uw dossier wordt voorbereid om te worden overgedragen aan de incassobureau/ deurwaarder. U heeft toen niet aangegeven dat u de vordering betwist. Dossier heeft heel de tijd stil gestaan. U heeft zelf nooit meer contact met Directpay opgenomen om na te gaan waarom u niets meer heeft vernomen. In maart 2016 hebben wij de deurwaarder verzocht om u aan te schrijven namens ons. Hierop op hebben wij nimmer een reactie van u ontvangen. U geeft aan dat u niet heeft gereageerd omdat u er zeker van was dat de vordering niet klopt. Naar mijn inzicht is dit juist de reden om in verweer te gaan. In april 2016 heeft de deurwaarde een dagvaarding namens ons opgemaakt en deze is in persoon op 19 mei 2016 betekend voor de zitting van 08-06-2016. Op 31 mei 2016 stuurt u uw verweer per mail. U geeft aan dat het u redelijk lijkt dat een reactie binnen 9 wordt gegeven. U gaat echter voorbij aan het feit dat u ter alle tijde zelf verantwoordelijk bent voor de openstaande vordering. U wist wanneer de zitting gepland was en heeft u ruim voor de zitting telefonisch contact met ons op kunnen nemen om na te gaan waarom u nog geen terugkoppeling heeft gehad op uw verweer. Zoals mijn collega u heeft mede gedeeld, zijn wij wegens drukte niet eerder aan toe gekomen om uw e-mail van 31.05 te beantwoorden. Een betalingsregeling van 12 termijnen is aan u bevestigd. Helaas kan ik op dit moment niet meer voor u betekenen. Ik hoop in ieder geval dat deze e-mail u inzicht heeft gegeven hoe alles zich ontwikkeld heeft en hoop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Webcasso BV.

Alle klachten die gemeld zijn door FrankenEs