Klacht: géén reactie op klachten bij de helpdesk, onmogelijk om geld retour te krijgen

op 26 september 2011 over Sustilo in de categorie Kledingwinkels

Na jaren geleden een keer kleding besteld te hebben bij sustilo.com zocht ik deze site weer op. Ik vond wat leuks en heb dit besteld in een maat S. Ik krijg vervolgens de kleding vanuit Turkije gestuurd (normaal was dit uit Amsterdam) en helaas blijken de kleren vele maten groot.

Dus maar weer retour voor iets van 7 euro, met het retourformulier(dit alles netjes binnen 7 dagen). Vervolgens geen reactie van sustilo, dus na weken maar eens contact opnemen met de helpdesk.

Ik krijg te horen dat de gekochte kleding sale artikelen óf packagedeal artikelen waren. Daarom zal ik een tegoedbon krijgen.

Hier ben ik het niet mee eens, omdat er wordt verwezen naar de wet koop op afstand op de site. In deze wet wordt geen onderscheidt gemaakt tussen sale artikelen o.i.d. (tevens waren de artikelen geen sale, maar prijzen ze werkelijk waar alles zogenaamd af op de site zodat ze zich altijd indekken bij retouren, is mijn idee)

Ik mail dus dat ik het hier niet mee eens ben en graag reactie wil. Ik krijg exáct dezelfde als eerder terug, geen reactie op mijn mail dus maar exact dezelfde met de melding dat ik een tegoedbon krijg.

Ik mail terug dat ik graag een fatsoenlijk antwoord wil en ze mijn mail persoonlijk beantwoorden en niet klakkeloos de vorige mail nogmaals versturen.

Reactie: neem alsjeblieft de tegoedbon aan.

Nogmaals een mail, dat ik het niet met de gang van zaken eens ben, dat ik een volledige refund wil inclusief verzendkosten, zoals vermeld in de wet koop op afstand. Zoniet, zie ik mij genoodzaakt andere maatregelen te nemen. Deze mail inmiddels twee keer verstuurd, maar tot op heden geen reactie! Kennelijk wordt het te heet onder de voeten en dan is het gemakkelijk iemand te negeren.

Een volledige vergoeding van het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten. (natuurlijk minus de verzendkosten die ikzelf moest betalen naar Turkije)

Heeft op 26 september 2011 om 21:40 geantwoord

Opgelost?! Niks opgelost, ze zouden gaan kijken of ze inderdaad de mails niet hadden beantwoord. Met andere woorden: ik zit weer met de gebakken peren..
Het dan nu weer gooien op de sale.. Wet koop op afstand lappen ze aan hun laars..

Het is geen toeval dat consumentenbond.nl radar en kassa sites vol staan met klachten..

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sustilo in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sustilo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sustilo

Heeft op 26 september 2011 om 22:17 geantwoord

Je hebt helemaal gelijk, momenteel is namelijk bijna alles sale en kun je voor de gekste prijzen shoppen. Maar in juni toen de aankoop werd gedaan was dit niet het geval en waren er veel artikelen normaal in de prijs. Er is een retour adres in Nederland en dit staat vermeld op de website en ook op het retourblad en is het dus niet nodig om het artikel terug te sturen naar Istanbul. De totaal prijs van de artikelen was 30 euro met gratis versturen en de normale prijs is ongeveer 49 euro voor beide artikelen. Uiteraard zullen we emails via help@sustilo.nl wel beantwoorden en negeren we niemand. Het is altijd handig om vooraf de voorwaarden te lezen. Verder als er een onjuiste maat is verstuurd dient dit binnen 24 uur te worden gemeld via het ticketsysteem en word het artikel kosteloos geruild.

Alle klachten die gemeld zijn door MsL