Klacht: Geen reactie nav hoge btw in rekening gebracht pakket uit china

op 28 februari 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik moest een betaling aan dhl voldoen voor het invoeren van een pakket uit China. Ik begrijp dat er kosten aan verbonden zijn, maar de kosten waren bijna 75% van het bestelbedrag. Na het opvragen van de specificatie, blijkt er een bedrag van bijna 40 Euro aan btw in rekening te zijn gebracht, terwijl het bestelbedrag slechts 76 euro is. Op de invoice op het pakket stond ditzelfde bedrag (wel in dollars omgerekend) vermeld. Uitgaande van 21% btw, betaal ik nu bijna 3x zoveel. Ik heb DHL een mail gestuurd, vrijdag 24 februari en nogmaals vanmorgen, maar geen enkele reactie mogen ontvangen (niet eens een bericht dat ze het gaan uitzoeken). Vind dit zeer onklantvriendelijk.

Wanneer ik in ieder geval een reactie op mijn email zou ontvangen en dat het teveel betaalde bedrag aan BTW aan mij wordt geretourneerd

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 februari 2017 om 10:57 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht. Uw zending is verstuurd via DHL Express en dat netwerk is gescheiden van DHL Parcel. Hierdoor kunnen wij uw zending maar beperkt inzien en kan ik u helaas niet verder helpen. Ik adviseer u om contact op te nemen met DHL Express, dit kan via 088 0552 000.

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Heeft op 28 februari 2017 om 11:15 geantwoord

Het lijkt me dat DHL 1 bedrijf is en dat mijn klacht doorgezet had kunnen worden. Ik heb mijn klacht opnieuw ingediend en dan tnv DHL Express

Alle klachten die gemeld zijn door Nicole1979