Klacht: Geen pakket, wel geleverd volgens DHL

op 12 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Twee maanden geleden (22 feb), heb ik een bestelling geplaats bij een online verf winkel. Het pakketje zou binnen 2 dagen geleverd worden. 3/4 dagen later merkte ik dat nog niks was geleverd en dat een pakketje dat ik moest retouren naar whekamp ook nog niet was opgehaald. Toen ik het traceersysteem nakeek bleek dat het pakketje 24 feb 12.44 was geleverd. Dat was vreemd want niemand was thuis die dag.

Eerste instantie nam ik contact op met het verf bedrijf. Zij vertelde mij dat ze een onderzoek bij DHL zouden aanvragen.
Een aantal dagen later kwam de DHL bezorgen aan mijn deur, met een ongepaste houding, om verhaal te halen over het pakket. Hij geloofde mij niet dat het pakket niet was geleverd en zei dat dat hij de volgende dag terug zou komen om mijn moeder te vragen over het pakket. Dit vond ik overgens zeer brutaal.
De bezorger kwam werkelijk de volgende dag om verhaal te halen bij mij moeder. Volgens omstanders en mijn moeder had hij een agresieve houding. Mijn moeder voelde zich aangevallen en nam direct contact op met DHL over de bezorger die overtuigd was het pakket geleverd te hebben. DHL heeft deze klacht “verwerkt”.

Ik heb toen zelf ook contact opgenomen met DHL klanten service om mijn verhaal over het pakket te doen. Zij zeggen dat het bedrijf zelf een schade claim moet aanvragen omdat zij verantwoordelijk zijn voor een pakket tot het is geleverd.
Ik heb een mail gestuurd naar het verf bedrijf met deze informatie, in de mail heb ik gevraagd of ik een nieuwe levering of mijn geld terug krijg.

Een aantal dagen later kreeg ik een mail met een reactie van het verf bedijf. Zij vertellen mij dat ze een schade claim gaan aanvragen maar mij geen nieuwe levering of mijn geld gaan geven tot DHL aangeeft dat het pakket is geleverd.

Ik heb daarna een maand niks van het verf bedrijf gehoord, dus stuurde ik een mail om mijn geld op te eisen. Zij weigeren dit omdat DHL zelfs na de claim aangeeft het pakketje te hebben geleverd.

Ik ben een 19 jarige student en ben niet aan de rijke kant. Het pakket had een waarde van bijna 40 euro, dat is nog al wat voor een student. Nou ben ik letterlijk bijna 40 euro kwijt. Bovendien was de inhoud van het pakket zeer belangrijk voor mij.

Ik vind dat DHL en de DHL bezorger onzorgvuldig, onverantwoordelijk en totaal niet klant vriendelijk waren/zijn. Daarnaast vind ik ook dat ik word behandeld alsof ik zelf het pakket heb verloren.

Ik ben ten einde raad, en wil dit graag opgelost hebben.

Ik ben tevreden wanneer DHL toegeeft/accepteert dat het pakket absoluud niet is geleverd. Zodat ik recht heb mijn geld terug te vragen aan het bedrijf.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 mei 2017 om 14:06 geantwoord

Goedendag,

Na uw klacht te hebben gelezen kan ik me uw frustratie heel goed voorstellen! Wat betreft de houding van de chauffeur, dat verdiend geen schoonheidsprijs en ik ga daar voor u ook zeker een klacht van doorzetten, zodat we dit in de toekomst kunnen vermijden. Ik snap uw punt betreffende het heen en weer wijzen naar wie nu uiteindelijk verantwoordelijk is, of waar u voor een restitutie van uw geld terecht kunt. Wat mijn collega aan de telefoon heeft verteld is wel juist, de verzender blijft verantwoordelijk voor de zending totdat het bij de ontvanger is geleverd, hierdoor zullen we u ook moeten verwijzen naar de verzender. Als er niks uit een onderzoek komt waar de verzender iets mee kan, dan is dat uiteraard heel vervelend maar wij kunnen dan ook niet heel veel meer aan de situatie doen. Als de verzender vanuit die gedachten u ook niet tegemoet wil komen door een nieuwe zending te versturen, dan kan ik me heel goed voorstellen hoe dat dan overkomt bij u. Sorry dat wij niet meer kunnen betekenen hierin en ik hoop dat u er uitkomt met de verzender.

Miek

Alle klachten die gemeld zijn door Nomood