Klacht: Geen pakket kunnen verzenden

op 23 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb net wederom een pakket willen verzenden bij een postnl punt, meer weer werdt dat geweigerd.
Een paar weken geleden een brief willen verzenden maar ik was verplicht om mijn gegevens als verzender op de brief te zetten wat ik weiger in dit geval. Belangrijke post doe ik het wel altijd. Daarna dus contact gezocht met post nl en een medewerker aan de telefoon gehad dat dit helemaal niet verplicht is. Ze heeft mij ook gewezen op dat dat ook op internet staat. Dus vanmorgen met volle vertrouwen een pakket versturen maar wederom een heel gezeur dat het verplicht is. Ik ben dus nu gewoon genoodzaakt om mijn pakketten dus ergens anders te moeten posten waar ik voor moet rijden. Ze zegt letterlijk dan ben je hier niet meer welkom en moet je maar een ander punt zoeken. Maar ik zou het nu wel graag dan duidelijk hebben want overal lees ik dat het niet verplicht is.
Mvg

Dat er wat met deze klacht gedaan wordt bij het desbetreffende winkel .

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte mevrouw Zwama, Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat het servicepunt uw pakket niet accepteert omdat uw gegevens niet op de zending vermeld staan. Graag reageer ik op uw bericht. U heeft gelijk dat u uw gegevens niet hoeft te vermelden op de zending. Ik zou hier graag een melding voor aan willen maken zodat dit met het servicepunt wordt besproken. Zou u mij willen vertellen om welk servicepunt dit precies gaat? U kunt de locaties van het punt vinden via www.postnl.nl/locatiewijzer. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht KZH

7 maanden geleden - Dank u wel voor uw reactie. Het punt waar dit is geweest is in Roden Herestraat 9301 AE Bij de Bruna winkel. Dit was dus helaas al de 2de keer dat dit gebeurd en mevrouw blijft er stellig bij dat dit verplicht is. Hoop dat het in de toekomst anders gaat daar want de manier waarop je behandeld wordt is niet fijn. Alvast bedankt Mvg

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte mevrouw Zwama, Hartelijk bedankt voor uw toelichting. Ik heb dit voor u bekeken en in sommige gevallen is het wel verplicht om een retour adres te vermelden. Dit is wat er op onze website vermeld staat; Voor alle pakketten die naar het buitenland worden verstuurd en voor pakketten binnen Nederland die Aangetekend of met de Verzekerservice worden verstuurd, is het vermelden van een volledig retour adres in Nederland verplicht. https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/?searchResult=position1 Kunt u bevestigen dat het inderdaad niet om een bovenstaande zending ging en kunt u de barcode van het pakket dat u heeft verzonden aan mij doorgeven? Dan kan ik uw klacht volledig en correct doorgeven. Klopt het dat de brief die u eerder heeft geprobeerd aan te bieden gewoon briefpost was zonder barcode? Was dit een zending binnen Nederland of naar het buitenland? Ik zie uw bericht graag nog tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht KZH

7 maanden geleden - Hallo, Het pakket heb ik nu ergens anders verstuurd. Ging om een gewone verzending van 6.95. Die is dus nu niet via het punt verstuurd waar ik een klacht over heb. De brief die ik wou verzenden wou ik gewoon een postzegel op. Zou volgens de site 3.32 op moeten. Normaal maak ik dit online aan en krijg je een postzegel code die je op de envelop moet schrijven. Alleen mijn internet was op dus daarom daar heen gebracht. Was dus geen zending met code. En alles gewoon in Nederland. En gaat ook niet om post wat belangrijk is want daar vermeld ik altijd mijn gegevens op maar verzend ik ook aangetekend. Mvg

Heeft op 23 februari 2018 om 10:45 geantwoord

Geachte mevrouw Zwama,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Uw klacht over de dienstverlening bij het betreffende kantoor heb ik doorgegeven aan de aan de manager van de verantwoordelijke afdeling. Deze zal ervoor zorgen dat onze service verbetert op dit postkantoor. Uw klacht wordt intern opgelost, u krijgt daarom geen verdere reactie op uw melding. Ik ga er vanuit dat dit probleem zich in de toekomst niet weer zal voordoen, mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Alle klachten die gemeld zijn door KZH