Klacht: geen pakket, geen service, geen mogellijkheid klacht in te dienen

op 07 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bestelling gedaan via Amazone.com in de VS. Via track en trace steeds melding dat bezorging vertraagd is. Uiteindelijk via track en trace gezien dat het pakket retour afzender is gestuurd. Terug naar de USA dus. Ik wil schriftelijk een klacht indienen. Kan niet via de keuzes die de PostNL site me biedt. Ik probeer chat. Na een kwartier nog geen verbinding. Dan bellen. Krijg eerst dhr. Santosh aan de lijn. Die gaat, ondanks mijn verhaal, de hele track en trace geschiedenis uitpluizen. En inderdaad, Het pakket is teruggestuurd. Waarom? Hij heeft geen idee. Kan me ook niet doorverbinden met iemand die het me wel kan vertellen. Ik moet maar contact opnemen met de afzender. Een e-mailadres waar ik een klacht heen kan sturen? Nee, dat heeft hij ook niet. Mij doorverbinden met iemand die me wel kan helpen, nee dat mag hij niet. Mij dan het nummer geven (of e-mailadres) van iemand die me wel verder kan helpen….3x raden…..mag/kan ook niet.
Ik bel nogmaals, misschien heeft de heer Santosh een collega die wel kan helpen. Ik tref mevrouw Usha Paul. Die kan al helemaal niks, behalve eindeloos herhalen dat ze niks kan en niks mag. Ik heb haar hetzelfde gevraagd als ik aan haar collega vroeg. Uiteindelijk heb ik haar gevraagd naar haar manager. Nee, daar ging zij mij niet mee doorverbinden. Ik heb ook om de naam van de manager gevraagd. Die ging mij niks aan, volgens Usha Paul. Dat ik, de klant, daar zelf anders over dacht boeide haar niet, ze verbrak de verbinding.
Het lukt mij dus niet om zelf per e-mail een klacht in te dienen bij post NL en de medewerkers zijn zorgvuldig geïnstrueerd te voorkomen dat klanten de gelegenheid krijgen om zelfstandig per e-mail een klacht in te dienen. Want dat kon mevrouw Paul wel. Namens mij een klacht indienen. Dat ik als betalende klant niet betuttelt wil worden en zelf een klacht wil kunnen indienen, daar heeft ze geen boodschap aan. En dat contactformulier, dat is vanaf 20.00 ’s avonds beschikbaar, zo deelt ze me naar lang aandringen mee. Ik wordt dus, bij gebrek aan enige vorm van service, geacht vanavond alsnog via een formulier een klacht in te dienen. Het gaat volgens de statistieken vast heel goed met de service van post NL. Wegens klachten daarover, verlenen ze die namelijk niet meer.
Hoe ik ooit aan mijn pakje ga komen, zonder opnieuw transport-, export- en importkosten te betalen, ik heb geen idee.

Gewenste Oplossing:

-Als er een e-mailadres bij PostNL komt waar klanten 24-7 hun klacht zelf in kunnen dienen
-Als mijn pakje alsnog, zonder verdere kosten wordt bezorgd
-Als mij wordt uitgelegd hoe het kan dat het pakje mij niet heeft bereikt en zonder enige vorm van bericht retour is gestuurd naar de afzender
AfterShip
LZ690835268US

PostNL International
+31 (0)900 0990
In Transit
Jul 28, 2017
08:15 am

Processed Through FacilityUSPS
ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Jul 18, 2017
02:51 am

Origin Post is Preparing ShipmentUSPS

Jul 18, 2017
02:51 am

Customs clearance processing completeUSPS
Netherlands
Jul 17, 2017
11:16 am

Unclaimed - Item returned to senderUSPS
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, Netherlands
Jul 01, 2017
01:03 pm

Addressee not available - Addressee advised to pick up the itemUSPS
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, Netherlands
Jul 01, 2017
12:59 pm

Addressee not available - Addressee advised to pick up the itemUSPS
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, Netherlands
Jul 01, 2017
11:48 am

Attempted Delivery - Item being held, addressee being notifiedUSPS
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, Netherlands
Jun 30, 2017
09:59 pm

Customs clearance processing completeUSPS
Netherlands
Jun 30, 2017
06:16 pm

Addressee not available - Addressee advised to pick up the itemUSPS
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, Netherlands
Jun 29, 2017
08:00 pm

Customs clearance processing completeUSPS
Netherlands
Jun 26, 2017
06:05 pm

Processed Through FacilityUSPS
Netherlands
Jun 21, 2017
09:22 am

DepartedUSPS
AMSTERDAM, Netherlands
Jun 21, 2017
01:59 am

DepartedUSPS
COLOGNE, Germany
Jun 20, 2017
02:57 pm

DepartedUSPS
COLOGNE, Germany
Jun 20, 2017
08:57 am

DepartedUSPS
PHILADELPHIA, United States
Jun 18, 2017
08:50 pm

DepartedUSPS
LOUISVILLE, United States
Jun 18, 2017
01:00 pm

DepartedUSPS
CHICAGO, United States
Jun 18, 2017
07:13 am

ArrivedUSPS
CHICAGO, United States
Jun 18, 2017
02:55 am

Processed Through FacilityUSPS
ISC CHICAGO IL (USPS)
Jun 17, 2017
09:49 pm

Departed USPS Regional FacilityUSPS
CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER
Jun 17, 2017
09:49 pm

Arrived at FacilityUSPS
ISC CHICAGO IL (USPS)
Jun 17, 2017
01:02 pm

Arrived at USPS FacilityUSPS
CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER
Jun 17, 2017
09:49 am

Arrived at FacilityUSPS
ISC CHICAGO IL (USPS)
Jun 17, 2017
05:25 am

Arrived at USPS Regional FacilityUSPS
SAINT LOUIS MO DISTRIBUTION CENTER
Jun 17, 2017
04:40 am

Departed USPS Regional FacilityUSPS
SAINT LOUIS MO DISTRIBUTION CENTER
Jun 16, 2017
10:40 pm

Arrived at USPS Regional FacilityUSPS
SAINT LOUIS MO DISTRIBUTION CENTER
Jun 16, 2017
11:22 am

Departed Post OfficeUSPS
PERRYVILLE, MO, 63775
Jun 16, 2017
10:36 am

USPS in possession of itemUSPS
PERRYVILLE, MO, 63775
Jun 16, 2017
12:00 am

Pre-Shipment Info Sent to USPS, USPS Awaiting ItemUSPS

Date & time are usually in local time of the checkpoint location.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 07 augustus 2017 om 13:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Weeling,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het erg jammer om te horen dat uw pakket retour is gestuurd.

Volgens mijn gegevens komt dit omdat het 2 weken op het afhaalpunt heeft gelegen zonder dat deze is afgehaald. Wanneer een pakket retour is gestuurd kunnen wij dit niet tegenhouden. Dit is de reden dat u bent doorverwezen naar de afzender.

Als blijkt dat uw pakket onterecht retour is gestuurd, kan de afzender hiervoor een onderzoek aanvragen bij zijn of haar lokale postbedrijf.

Ik wil mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak, en ik hoop dat de afzender uw bestelling snel opnieuw kan versturen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door geengengeengeen