Klacht: Geen pakket bezorgd maar ook geen bewijs van retour afzender

op 25 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In Februari heb ik wat besteld via Aliexpress. Nu ruim 2 maand later is het pakket nog niet bij mij bezorgd.
Na onderzoek blijkt dat het pakket door Post NL retour afzender is gestuurd maar de reden is niet bekend.

Contact met klantenservice van Post Nl gehad en gevraagd om bewijs dat het pakket is terug gestuurd maar dit willen ze niet leveren.

De enige manier waarop ik mijn geld van Aliexpress terug krijg is als ik aan hun kan aantonen dat ik het pakket nooit heb ontvangen….
Zonder bewijs van Post NL kan ik dus wel fluiten naar mijn geld.

Als ik gewoon een bewijs van Post NL ontvang dat ik het pakket nooit heb ontvangen/het niet bij mij is afgeleverd maar retour is gestuurd.

Moet toch niet zo moeilijk zijn aangezien ze in hun systeem zelf kunnen dat het pakket retour is gestuurd door Post NL.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 april 2017 om 14:17 geantwoord

Geachte heer Randazzo,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u dit pakket niet heeft ontvangen en dat er in de status niet zichtbaar is of het pakket retour is gegaan.

Ik zie aan de hand van mijn administratie dat u op 21 april een e-mail heeft ontvangen dat mijn collega inmiddels een uitgebreider onderzoek heeft opgestuurd en er binnen 3 weken weer contact met u zal worden opgenomen. Mocht u binnen deze termijn van de afzender vernemen dat het pakket daar weer terug is dan kunt u dit aan de onderzoeker doorgeven.

Heeft op 25 april 2017 om 15:12 geantwoord

Beste ,

Bedankt voor de reactie. Fijn dat er nu verder onderzoek word gedaan maar helaas heb ik maar tot uiterlijk 9 mei de mogelijkheid om bij Aliexpress mijn gesloten dispute weer te openen door een bewijs van retour te sturen naar hun.
Mocht ik dit niet kunnen aantonen dan krijg ik mijn geld niet van Aliexpress terug omdat de termijn dan is verstreken.

Tevens maak ik nu op uit de email van uw collega dat er binnen Post NL in de systemen niks bekend is over de retourzending...

Krijg ik in dit geval mijn opgelopen schade door Post NL vergoed? jullie zijn het pakket schijnbaar kwijt geraakt/uit het oog verloren nadat het door Post NL is ontvangen.

Met vriendelijke groet

Alle klachten die gemeld zijn door Dozo27