Klacht: Geen oplossing voor kleurverschil tapijttegels geleverd door Carpetright

op 10 juni 2016 over Carpetright in de categorie Interieurbedrijven

Wij hebben in november 2015, voor onze nieuwe kantoor, tapijttegels gekocht en laten leggen door Carpetright Hoofddorp. Toen de tegels er bijna inlegde, constateerden wij dat er opvallend veel kleurverschil in de tegels zitten. De stoffeerder vond het ook niet goed. Erg vervelend want wij hadden de opening van onze zaak de volgende dag. De stoffeerder zei dat de kleur misschien nog zou bijtrekken met de tijd en dat ik over een week moest terugbellen naar Carpetright als de kleur nog niet beter is. Wel heeft de stoffeerder gelijk contact opgenomen met Carpetright om het te melden. Er is toegezegd door Carpetright dat er een oplossing zou komen.
Een week later was het kleurverschil nog niet beter, dus gebeld met Carpetright. Daarna is de filiaalmanager langsgekomen. Hij heeft geconstateerd dat het te complex is om enkele tegels te vervangen, er waren wel 3 verschillende tinten…hij gaf aan dat de enigste manier om dit op te lossen was om alle tegels te vervangen. Er zouden nieuwe tegels worden besteld, maar wij moesten dan opnieuw de stoffeerder betalen. Wij hebben aangegeven het daar niet mee eens te zijn. Het is immers niet onze fout dat er kleurverschil in de tegels zitten. Na meerdere keren bellen heeft de filiaalmanager aangegeven dat wij de stoffeerderskosten niet hoeven te betalen en dat ze het voor ons gaan oplossen. Daarna heeft het nog enkele weken geduurd voordat de tegels eindelijk binnen waren. De stoffeerder belde om een nieuwe legafspraak te maken en tot onze verbazing wilde hij de kosten voor het leggen bij ons halen. Wij hebben aangegeven dat Carpetright heeft toegezegd het probleem, en bijkomende kosten, op te lossen. Waarop de stoffeerder zei dat Carpetright de kosten voor het leggen nu bij hem neerlegt. Daar was hij het niet mee eens en daarom moesten wij het betalen. Wij hebben uitgelegd dat wij ook niet vinden dat wij voor de kosten moeten opdraaien. Terug naar Carpetright en na lange gesprekken, waarin verdraaide verhalen van de stoffeerder werd gebruikt om eronderuit te komen, is er uiteindelijk toegezegd dat een andere stoffeerder de tegels zou komen leggen. De eerste afspraak voor het leggen is op de dag zelf afgezegd omdat de legger autopech had. De tweede afspraak ging ook niet door omdat de legger met nood naar de tandarts moest…daarna kon er niets worden ingepland omdat de tegels die voor ons besteld waren verkocht is aan een andere klant. Wij waren inmiddels echt radeloos. En iedere keer is er toegezegd door de filiaalmanager dat hij contact met ons zou opnemen om de zaak verder te regelen en iedere keer moesten wij er weer zelf achteraan bellen. Je voelt je echt niet serieus genomen. Daarna is er dan toch echt een (andere) stoffeerder langsgekomen, inmiddels 6 maanden verder. Maar de tegels bleek zo vastgelijmd te zitten dat het een onmogelijke taak leek ze te verwijderen. De stoffeerder heeft dit gemeld bij Carpetright en is weer weggegaan. Na overleg kwam Carpetright met een financiële vergoeding van €200. Wij hebben aangegeven dat wij ten minste 50% van de kosten vergoed willen hebben, dat is €425. Dat vonden wij een heel redelijk voorstel. Wij hebben aangegeven dat als Carpetright niet bereid is de helft van de kosten te vergoeden, wij alsnog een oplossing voor het probleem verwachten, desnoods met andere tegels, maar wel zonder kleurverschil. De filiaalmanager zou de compensatie met de regiomanager en hoofdkantoor overleggen. Op 10 juni 2016, inmiddels weer 7 maanden verder, dan eindelijk een uitspraak van Carpetright: Ze hebben besloten helemaal niets te vergoeden! Geen financiële vergoeding en ook geen oplossing. Echt onbegrijpelijk en zeer teleurstellend. Wij weten ons geen raad meer. Ze geven als reden dat de (eerste) stoffeerder beweert dat de tegels erin moesten van ons (omdat wij een opening hadden de volgende dag) en dat wij daarom geen recht meer hebben op een vergoeding.
Ze geven ook aan dat de stoffeerder niet mee wilt betalen aan een oplossing en dat er daarom geen oplossing mogelijk is. Dit vinden wij echt onacceptabel omdat wij in principe zaken doen met Carpetright, niet met de stoffeerder. Bovendien is alle ellende ontstaan door de tapijttegels zelf die is geleverd door Carpetright, daar kan de legger ook niets aan doen. Het lijkt erop dat Carpetright zijn verantwoordelijkheid en toezegging het op te lossen, uit de weg gaan, door alles op de legger te schuiven. De legger gaat hier niet mee akkoord en daarom zijn wij als klant nu de dupe. Wij hopen echt dat de Carpetright alsnog haar verantwoordelijkheid neemt en deze kwestie voor ons gaan oplossen!

Een financiële vergoeding van 50% (€425), het lijmen van de tegels die niet goed zijn gelijmd (is ook geconstateerd bij een bezoek van Carpetright) en het aanvullen van de tegels die wij nog tekort kwamen (enkele tegels).
OF
Alle tegels vervangen in hetzelfde kleur (mag ook andere tegels zijn dan besteld) in overleg met de klant.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carpetright over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Carpetright in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Claudette van Oudheusden