Klacht: Geen onderdelen verkrijgbaar voor Gazelle Friiik

op 17 september 2017 over Gazelle in de categorie Fietsmerken

We hebben in 2012 een Gazelle Friiik gekocht voor onze zoon (ongeveer 840 euro). Destijds een veelgeprezen innovatieve fiets. Nu hebben we 5 jaar later onderdelen voor deze fiets nodig, bijvoorbeeld een achtertandwiel cassette. Nergens meer te krijgen. Gazelle weigert onderdelen voor deze fiets na te leveren. Onze fietsenmaker heeft nu zelf een tandwielcassette erin geprutst die slecht schakelt, maar goed het is tenminste nog iets. Ik vind het geen stijl van Gazelle om kopers al op zo\\\’n korte termijn op te schepen met een niet meer onderhoudbare fiets. Ik veronderstel dat er ook wettelijke verplichtingen zijn, en volgens mij worden die op deze manier niet nagekomen.
We plaatsen deze klacht omdat de leverancier van de fiets ons ook niet kon helpen. Volgens de fietsenmaker waar we de fiets kochten hebben zij en hun branche collega\’s al eerder tevergeefs bij Gazelle op levering van onderdelen aangedrongen.

Gazelle voldoet aan de naleveringsplicht van onderdelen zodat onze fiets bereden kan worden gedurende een normaal te verwachten levensduur. Ik schat die minimaal in op 10 jaar.

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gazelle

Reactie van de melder van de klacht Teebees60

2 dagen geleden - Gazelle heeft gemeld dat de klacht niet in behandeling zal worden genomen.

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gazelle nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Teebees60