Klacht: Geen notificatie van getrachte bezorging, nu wordt pakket teruggestuurd naar verstuurder (US)

Kyraax op 20 februari 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hi, Ik heb een poos geleden een pakketje besteld uit de US, in transit met USPS (trackingcode: LX698711936US). Op de website van USPS stond dat ze getracht hebben te bezorgen en dat ik op de hoogte was gesteld (wat niet zo is, bovendien vraag ik me af hoe ik de bezorging gemist heb ivm corona thuis-werken, maar alas.) en stond er arrived at the location for pickup zonder informatie waar dit is. Na lang zoeken vond ik een klacht.nl waarin jullie aan een klant uitlegden dat je op een international tracking site moet zoeken (hoe moest ik dit weten?) waar het pakket ligt. Nu blijk ik dus te laat en is mijn pakket weer teruggestuurd naar sender… Nu dus de klacht: Naar mijn weten heb ik geen mails/belletjes/briefjes gehad over waar mijn pakket was, maar nu moet ik wel weer 3 weken extra wachten waarschijnlijk opnieuw bezorging betalen.

Als ik mijn pakket in handen krijg

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 februari 2021 om 01:48 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een door u te ontvangen zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat ontzettend naar dat de bezorging van uw zending zo verlopen is. Ik heb voor u gekeken en zie inderdaad dat de zending retour gegaan is. Een retourzending is voor ons niet tegen te houden omdat dit een aparte procesgang heeft. Ik wil u dan ook aanraden om de afzender hier over te benaderen, zodat jullie samen tot een passende oplossing kunnen komen.

De klacht voor de missende kennisgeving heb ik ingediend bij de leidinggevende van de bezorger zodat dit bespreekbaar gemaakt wordt. Het zou niet meer voor moeten komen. Indien dit onverhoopt wel het geval is, hoor ik dit graag van u.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Kyraax