Klacht: Geen niet-thuisbriefje

Acis op 14 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket uit het buitenland is teruggestuurd omdat ik geen nietthuisbriefje had gekregen, ik wist ook niet dat het al onderweg was. Vervolgens opnieuw laten opsturen met het verzoek om me nu wel het tt nummer te mailen. Dit keer er wel in geslaagd om het pakket te bemachtigen, maar weer geen briefje. Nu lukt het me zelfs niet eens contact op te nemen met PostNL. De site (mobiel) loopt gewoon vast.

Schadevergoeding lijkt me redelijk. Niet alleen voor het opnieuw opsturen, maar ook omdat de inhoud zeer waarschijnlijk in kwaliteit verminderd is.
Ook zou ik graag willen dat dit in de toekomst niet weer gebeurt, ook niet bij anderen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2021 om 09:28 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een opmerking heeft over een retour gezonden pakket en het niet ontvangen van een briefje. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is als u niet weet dat er een pakket ter afhaling op een servicepunt ligt. Echter kan ik niet achterhalen wat er fout is gegaan. Wel heb ik geconstateerd dat u mij een verkeerde postcode heeft doorgegeven. Dit kan een reden zijn dat het briefje niet op uw adres is aangekomen. Voor schadevergoeding wil ik u graag doorverwijzen naar de afzender. De afzender is de opdrachtgever en is een overeenkomst aangegaan met de postorganisatie in het buitenland. Mijn welgemeende excuse voor het ongemak.

PostNL Klantenservice

Acis

Heeft op 14 september 2021 om 10:08 geantwoord

De postcode op het pakket klopte wel. Bij het invoeren van mijn gegevens op klacht.nl werd die, om mij onbekende reden, geweigerd. (Beste klacht.nl, er zit een klein foutje in het postcode systeem, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.)
Het lijkt mij onzinnig om een opdrachtgever verantwoordelijk te maken voor het bezorgen van een niet thuis briefje dan kan hij het pakket net zo goed zelf bezorgen. Ik ga ervan uit dat niet thuis briefjes in het PostNL systeem geregistreerd worden, de moeite waard om te bekijken?
Omdat het twee keer mis gaat, krijg ik het idee dat dit geen ‘foutje’ is maar dat er iets in het systeem niet klopt.

Het tweede deel, de slechte bereikbaarheid van de klachtenafdeling van PostNL wordt niet eens behandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Acis