Klacht: geen medewerker aan de lijn, omdat accountnummers niet worden herkend. En dit is nu al de zoveelste keer.

op 13 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij versturen vanuit de VUMC dagelijks pakjes met biologisch materiaal (code 3373) met DHL naar het buitenland met DHL.
Bij TNT krijg je meteen een medewerker aan de telefoon en bij DHL moet je een heel programma door en dan worden ook nog eens de ingegeven accountnummers niet herkend. Dan vraag je maar een medewerker en dat lukt ook niet en dan wordt het contact verbroken. Dit is zo bloedirritant. En deze mening delen mijn collega’s met mij.
Ik heb wel wat anders te doen, als verpleegkundige.
Ik ga de twee pakje met biological substance (ambient) met accountnummer 960500080 en 951864191 nu bij de hoofdingang neerleggen. Daar komt de DHL iedere dag langs, aan het eind van de middag. Ik zal erbij schrijven dat het na 20 minuten nog steeds niet gelukt is om de pakjes in te bellen en dat het wel weg moet (belangrijke analyse)

Wanneer jullie, net als TNT, nu eindelijk weer eens goed te bereiken zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 13 mei 2020 om 15:56 geantwoord

Beste heermevrouw den Hartog,

Hartelijk dank voor uw bericht en wat vervelend dat u geen contact met ons kunt krijgen, onze welgemeende excuses hiervoor. Ik begrijp dat het ook dringende medische zendingen kunnen betreffen.

Ik zal u bij deze de juiste contactgegevens geven:
DHL Express (luchtvracht), voor zendingen met een traceernummer met 10 cijfers: 088-0552000
DHL Parcel (wegtransport) , voor zendingen met een traceernummer met letters en cijfers, zakelijke zendingen: 088-3454399.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Renate

Heeft op 14 mei 2020 om 09:12 geantwoord

Beste Renate,
Wij gebruiken steeds het door jou genoemde tel.nr. 088-0552000. Dat is niet nieuw en zal het probleem niet oplossen. De bereikbaarheid en de snelheid om een pakje aangemeld te krijgen, is al maanden een bron van frustratie. We leggen nu de pakjes neer met de notitie voor koerier, dat we de pakjes niet aangemeld konden krijgen. De koeriers zijn altijd top en zeer behulpzaam; dat maakt het enigszins goed. Maar het aanmelden van een pakje bij jullie is echt een drama, al weken al maanden.

Alle klachten die gemeld zijn door Y.denhartog