Klacht: Geen makelaar maar een echte brokkelaar

op 07 september 2016 over Weena Wonen in de categorie Woningcorporaties

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onlangs contact opgenomen met dit “bedrijf” om te vragen naar de beschikbaarheid van een kamer (expliciet vermeld voor studenten) die zij aanbieden op de website. Ik heb contact opgenomen voor mijn nichtje die op dat moment op vakantie was in Spanje, dit keurig aan de telefoon uitgelegd en dat ik namens haar bel zodat zij wellicht e.e.a. kan regelen voordat ze terug is van haar vakantie.
Hierop volgde onmiddellijk de vraag “Wat is haar afkomst??” Hierbij aangegeven dat zij een Nederlandse is, kreeg ik te horen een Nederlander kan ook een buitenlander zijn. Volgend met nogmaals de vraag wat is haar afkomst? Na dit duidelijk verwoord te hebben en kenbaar gemaakt te hebben dat haar afkomst niet van belang dient te zijn, maar dat zij een geboren en getogen Nederlander is met de Nederlandse nationaliteit. Begon meneer direct over eventuele huurschulden. Hierbij is nog steeds niet de vraag beantwoord waarvoor ik belde welke ik tevens in de eerste 30 seconde van mijn gesprek kenbaar heb gemaakt.. Lang verhaal kort, duidelijk aangegeven dat er geen sprake is van een huurschuld immers thuiswonend, dat zij garantstellers (ja meervoud) met netto inkomen ver boven de toetscriteria.
Ik zelf heb jaren in de verhuur gewerkt en heb destijds van potentiële kandidaten gruwelverhalen gehoord over dit soort makelaars, destijds geloofde ik niet in de “Boeman”, maar Weenawonen slaat de top. Middels de werkwijze van deze meneer kan ik opmerken dat dit zichzelf geen bedrijf behoort te benoemen.
N.a.v. het nare gevoel dat dit bedrijf bij mij opwekt ben ik de reviews gaan nalezen en tot mijn verbazing zijn alle klachten van de afgelopen jaren circa 1-2 maanden geleden opgelost. Hierbij is tevens sprake van klachten die dateren uit 2012?! Daarnaast als je deze klachten opent en naleest, zal het verbazen dat de reacties copy, paste zijn. De reacties kloppen zelfs niet met de klacht die vermeld staat.
Verder is het opvallend dat het altijd de kandidaat is die fout zit volgens Nico. Aparte vorm van bedrijfsvoering. Ben heel benieuwd welke leugens Nico ofwel Weenawonen zal plaatsen met betrekking tot mijn verhaal. In voorgaande klachten heeft hij argumenten gebruikt als huisvestingsvergunning, inkomen of kamergenoten. Hierbij wil ik kenbaar maken dat deze “unieke” werkwijze, niet verwijzend naar een unique selling point zoals deze normaliter bekend staat, ontolereerbaar is.

Gewenste Oplossing:

Middels deze klacht wil ik klacht.nl erop wijzen, dat zij de voorgaande klachten niet als opgelost kunnen plaatsen en het allerbelangrijkste derden waarschuwen voor de gevaren die dit "bedrijf" (Weenawonen) met zich brengt. Dit hoeft men niet te baseren op mijn verhaal, maar kijk eens met een kritische blik naar de voorgaande klachten en de zogenaamde oplossingen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Weena Wonen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Weena Wonen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Weena Wonen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Weena Wonen

Heeft op 20 februari 2017 om 02:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste ,
Wij hebben uw klacht behandeling en zijn in dit conclusie genomen.
1- U heeft wel gesproken toen die tijd met een van ons collega’s. En wij hebben hem gevraagd .
U geeft nu aan dat u zelf makelaar bent gewest. Dus u weet net zo goed als wij over de screenen van de huurders.
Dus de collega heeft u wel tijdens de telefoon gesprek paar vragen gesteld: (wie de klant is, wat die zoekt, wat voor werk doet die, wat zijn inkomen zijn, waar die vandaan komt, heeft die een huurschuld).
Te zien dat u zelf aan de collega doorgaf dat uw familie lid in Spanie was met vakantie toen die tijd dan heeft hij u gevraagd waar zij vandaan kwam.
Wij worden vak gebeld door verschuilende klanten die komen uit verschillende landen van de hele wereld.
Hier zien we geen fout in.

2-U heeft aan onze collega gevraagd of hij de kamer voor haar vast kon houden tot zij 2-3 weken later van vakantie in Spanie terug zou komen in Nederland.
De antwoord van onze collega was toen dat de reservering helaas niet mogelijk is.
Wij kunnen helaas niet 2-3 weken lang de kamer leeg laten staan . Voor ons betekend dit geld verliezen.
Hier zien we ook geen fout in.

Natuurlijk is niet leuk om afgewezen te worden maar u moet dat niet persoonlijk nemen.
Iedere bedrijf heeft eigen regels en in dit geval wij ook.

Als uw familie lid als nog een kamer nodig heeft dan staan wij voor u klaar.
Mocht u andere vraag hebben stuur dan een email naar ons toe.
Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten Alex

Heeft op 21 februari 2017 om 07:44 geantwoord

Mooi broodje aap verhaal, kenbaar gemaakt dat ze dit alvast wou regelen voordat ze terugkwam, expliciet vermeld dat we bij bezichtiging (middels FaceTime aan haar laten zien) en als het bevalt per direct huren om te waarborgen dat zij de woning kwijt raakt.

Verder is de reactietermijn aanzienlijk verbeterd, voor deze klacht had weenawonen tenminste niet meer dan 1-2 jaar nodig om te reageren.

Gelukkig heeft desbetreffende al een leuke kamer via een fatsoenlijke makelaar weten te bemachtigen. Hierbij is overigens niet per direct gevraagd naar eventuele afkomst, schulden en andere zaken. De makelaar (niet weenawonen!) waar we in contact zijn gekomen die vroeg eerst naar de wensen van de klant en heeft de screening gedaan middels aangeleverde documentatie ipv \"politieverhoor\" wijze van weenawonen. Waarbij zij overigens reageren en meedenken binnen een fatsoenlijke termijn. Huurcontract is al halverwege en weenawonen komt met de \"oplossing\" om alsnog te helpen met het zoeken naar een kamer.

Op te merken dat professionelaliteit bij dit \"bedrijf\" niet hoog in het vaandel staat.

Abseurd, schandalig en laks. 3 verschillende woorden maar allemaal kenmerkend voor de werkwijze van weenawonen.

Mvg,

Bericht van Weena Wonen

3 maanden geleden - Beste, Joost van der Meer wonende in Spanje, Op onze website als u goed kijkt ziet u wat wij aan onze klanten vragen om in aanmerking te komen voor een kamer of een woning. Ter info, 1-U bent niet ingeschreven bij ons als woning zoekende. Heeft u anders een bewijs dat u ingeschreven staat bij ons? Graag dat bewijs aan ons laten zien als dat zo is. 2-Zonder aanbetaling kunnen wij helaas geen kamer of woning reserveren. Heeft u betaling gedaan voor de kamer te reserveren? Graag dat bewijs aan ons laten zien als dat zo is. 3-De zeefde regels hanteren de meeste makelaars in Nederland. (vraag maar zelf paar makelaars) Als u deze regels niet leuk vind of u niet voldoet aan deze regels dan kunnen wij helaas niet veranderen. 4-Beschuldigen zonder bewijzen tegenwoordig is niet normaal. (klopt hier iets niet) 5-U geeft helaas ook geen antwoorden van onze vorigen email? Als u echt wilt met ons over hebben wat u twasts ziet geef aan ons uw telefoon nummer en dan bellen wij u terug. U kunt ons ook gerust bellen. Met vriendelijke groet. Nico

Reactie van de melder van de klacht Joost van der Meer

3 maanden geleden - Beste Nico, Woon niet in Spanje, wij zijn gewoon woonachtig in Nederland. Gezien eerdere correspondentie was het al op te merken dat jullie vaker dingen verkeerd begrijpen. Opsommen kunnen jullie wel beter, maar de logica is hier nog niet in te plaatsen. Verder verwijzen naar de website is heel fijn, maar dat konden jullie ook vanaf het begin dan doen. Daarbij begin je hier al over een aanbetaling, maar dit werd vanaf het begin al niet kenbaar gemaakt. Zoals in mijn klacht staat beschreven is er een "unieke" aanpak gehanteerd. Verder gedurende een langere periode geprobeerd om alsnog in contact te komen met jullie. Hierbij was er steeds iets waardoor jullie op dat moment ons niet te woord konden staan. Ene keer bezig met verbouwen andere keer slecht gehoor en dan steeds verwijzen naar andere mogelijkheden waarbij geen gehoor komt. Wat betreft de bewijzen, ik zal jullie binnenkort taggen op Facebook met alle bewijsstukken, zodat jullie deze goed kunnen bekijken. Mogen jullie zelf oordelen of dit genoeg bewijs is. Het doet me goed dat jullie reactie termijn aanzienlijk verbeterd is. Blij dat mijn klacht enigzins heeft geleid tot verbetering binnen jullie organisatie. Veel succes met de verdere klachtenafhandeling. Mvg

Bericht van Weena Wonen

3 maanden geleden - Beste, Joost van der Meer, contact email adres, Cabron_spain@hotmail.com 1-Wij hebben allen een keer gesproken samen via telefoon!(wij kennen elkaar niet) Anders had u dat al lang kenbaar gemaakt. Stuur dan op klacht,nl als u die nog heeft. 2-De website klacht,nl is bedoeld om beide partijen die een conflict hebben bij elkaar samen te brengen en in overleg met elkaar een oplossing te kunnen vinden. 3-U heeft zeker een verkeerde beeld over onze team. Zie ook op onze facebook pagina’s hoe veel tevreden klanten hebben wij in onze bestanden rond 3500. 4-Even goede vrienden wij hebben van u niets gestolen en wij zijn u aan niets schuldig. Stuur even als je wil jou telefoon nummer dan bellen wij u terug en spreken wij samen dit geruzie te sussen. Wij zien graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet. Alex

Reactie van de melder van de klacht Joost van der Meer

3 maanden geleden - Blij dat niet al mijn naw gegevens kenbaar zijn bij jullie. Zag al bij de overige klachten dat jullie gemakkelijk de geboortedatum en andere persoonsgevoelige informatie van klanten publiceren zodra zij een klacht indienen. Voorbeeld hiervan ralph's klacht, hier geven jullie zijn gegevens bloot op het web. Zeer professioneel, wellicht handig als klacht.nl hier ook gelijk naar kijkt. Betwijfel of het de bedoeling is dat bedrijven dit zo publiceren. Zal ook wel als afschrikstrategie gehanteerd worden.

Bericht van Weena Wonen

3 maanden geleden - Beste, Joost van der Meer, contact email adres, Cabron_spain@hotmail.com 1-Wij hebben niets te verbergen hoor. 2-Waroom doet u zo geheimzinnig? 3-Waar zijn uw bewijzen dan? Stuur even als je wil jou telefoon nummer dan bellen wij u terug en spreken wij samen dit geruzie te sussen. Wij zien graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet. Alex

Bericht van Weena Wonen

3 maanden geleden - Beste u heeft dit bericht gestuurd op 07-09-2015. Klacht gemeld door : Joost van der Meer JoostvdM Contact via Cabron_spain@hotmail.com 1-Deze website is bedoeld om beide partijen die een conflict hebben bij elkaar te brengen en in overleg met elkaar een oplossing te kunnen vinden. (als een conflict of schaadde is ontstaan) 2-U heeft zeker een verkeerde beeld over onze team. Zie ook op onze facebook pagina’s hoe veel tevreden klanten hebben wij in onze bestanden rond 3500. Mogen wij u bellen dit misverstand te bespreken? Wij zien graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet. Alex

Reactie van de melder van de klacht Joost van der Meer

3 maanden geleden - Paar keer geprobeerd jullie te bellen; helaas niks gehoord. Gezien jullie aanpak met persoonsgevoelige informatie, zie ik niet het nut mijn nummer te geven.

Alle klachten die gemeld zijn door Joost van der Meer