Klacht: Geen makelaar maar een echte brokkelaar

op 07 september 2016 over Weena Wonen in de categorie Woningcorporaties

Onlangs contact opgenomen met dit “bedrijf” om te vragen naar de beschikbaarheid van een kamer (expliciet vermeld voor studenten) die zij aanbieden op de website. Ik heb contact opgenomen voor mijn nichtje die op dat moment op vakantie was in Spanje, dit keurig aan de telefoon uitgelegd en dat ik namens haar bel zodat zij wellicht e.e.a. kan regelen voordat ze terug is van haar vakantie.
Hierop volgde onmiddellijk de vraag “Wat is haar afkomst??” Hierbij aangegeven dat zij een Nederlandse is, kreeg ik te horen een Nederlander kan ook een buitenlander zijn. Volgend met nogmaals de vraag wat is haar afkomst? Na dit duidelijk verwoord te hebben en kenbaar gemaakt te hebben dat haar afkomst niet van belang dient te zijn, maar dat zij een geboren en getogen Nederlander is met de Nederlandse nationaliteit. Begon meneer direct over eventuele huurschulden. Hierbij is nog steeds niet de vraag beantwoord waarvoor ik belde welke ik tevens in de eerste 30 seconde van mijn gesprek kenbaar heb gemaakt.. Lang verhaal kort, duidelijk aangegeven dat er geen sprake is van een huurschuld immers thuiswonend, dat zij garantstellers (ja meervoud) met netto inkomen ver boven de toetscriteria.
Ik zelf heb jaren in de verhuur gewerkt en heb destijds van potentiële kandidaten gruwelverhalen gehoord over dit soort makelaars, destijds geloofde ik niet in de “Boeman”, maar Weenawonen slaat de top. Middels de werkwijze van deze meneer kan ik opmerken dat dit zichzelf geen bedrijf behoort te benoemen.
N.a.v. het nare gevoel dat dit bedrijf bij mij opwekt ben ik de reviews gaan nalezen en tot mijn verbazing zijn alle klachten van de afgelopen jaren circa 1-2 maanden geleden opgelost. Hierbij is tevens sprake van klachten die dateren uit 2012?! Daarnaast als je deze klachten opent en naleest, zal het verbazen dat de reacties copy, paste zijn. De reacties kloppen zelfs niet met de klacht die vermeld staat.
Verder is het opvallend dat het altijd de kandidaat is die fout zit volgens Nico. Aparte vorm van bedrijfsvoering. Ben heel benieuwd welke leugens Nico ofwel Weenawonen zal plaatsen met betrekking tot mijn verhaal. In voorgaande klachten heeft hij argumenten gebruikt als huisvestingsvergunning, inkomen of kamergenoten. Hierbij wil ik kenbaar maken dat deze “unieke” werkwijze, niet verwijzend naar een unique selling point zoals deze normaliter bekend staat, ontolereerbaar is.

Middels deze klacht wil ik klacht.nl erop wijzen, dat zij de voorgaande klachten niet als opgelost kunnen plaatsen en het allerbelangrijkste derden waarschuwen voor de gevaren die dit "bedrijf" (Weenawonen) met zich brengt. Dit hoeft men niet te baseren op mijn verhaal, maar kijk eens met een kritische blik naar de voorgaande klachten en de zogenaamde oplossingen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Weena Wonen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Joost van der Meer