Klacht: Geen levering, geen contactopname mogelijk

op 15 oktober 2011 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vorige week vanuit Duitsland een paket naar mijn broer in Amstelveen gestuurd.

Op dinsdag ligt er bij hem een briefje met een telefoonnummer in de brievenbus. Volgens de DHL-tracking-info was er geprobeerd op maandag en op dinsdag te leveren. Helaas was mijn broer niet thuis.

Op het aangegeven telefoonnummer wordt niet opgenomen. Mijn broer belt met het algemene service nummer van Selektvracht. Zij beloven een mailtje naar de afdeling in Amsterdam te sturen met een verzoek om contactopname. Vanuit Amsterdam komt echter geen enkele reactie.

Volgens de tracking-info werd op woensdag en donderdag opnieuw tevergeefs geprobeerd te leveren. Maar mijn schoonzus was beide dagen de hele dag thuis, speciaal vanwege het paket!

Mijn broer heeft elke dag diverse keren geprobeerd om het aangegeven nummer te bereiken. Tevergeefs. Hij heeft wel diverse keren met het algemene service nummer contact kunnen opnemen, maar hier heeft men hem niet kunnen helpen.

Nu schijnt het paket op de terugweg naar Duitsland te zijn!

Ik verstuur zakelijk meer dan 1000 paketten per jaar. Dat een verzendbedrijf zo slecht te contacteren is heb ik echter nog nooit meegemaakt.

Jan Meier

Nawoord: Op deze klacht werd door Selektvracht pas gereageerd nadat ik 3 weken later een zoekopdracht bij de DHL indiende. Op een mail via de Selektvracht homepage werd helemaal niet gereageerd.

Volgens de mail (en volgens de tracking) was het paket alweer onderweg terug naar Duitsland. Een tracking en bezorging was daarom niet mogelijk. Excuses werden aangeboden.

Desondanks werd het paket (gelukkig) toch een paar dagen later geleverd. Bijna 6 weken nadat hij verstuurd was. Maar ik ben blij dat hij er is!

Tracking van het paket en levering aan de geadresseerde.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 09 november 2011 om 12:39 geantwoord

We hebben de klacht geregistreerd en spreken onze bezorger erop aan. De geadresseerde is hiervan in kennis gesteld.
Helaas is de zending reeds retour gestuurd.

Selektvracht B.V. Web Team

Heeft op 17 november 2011 om 13:24 geantwoord

Paket is na bijna 6 weken, na het indienen van een zoekopdracht bij de DHL, eindelijk geleverd. Ik ben opgelucht.
De communicatie van Selektvracht is en blijft echter allerberoerdst.

Alle klachten die gemeld zijn door meier-audio