Klacht: Geen keuze ander tijdstip mogelijk

op 22 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ontvang voor mijn werk aangetekende stukken van de rechtbank. Net als een kennis van me. Ik ben niet altijd thuis. Deze week ontvang ik op dinsdag een aangetekend stuk van der rechtbank met niet thuis code en ik kan keurig aangeven wanneer en waar ik dat aangetekende stuk wil laten bezorgen (ook dan legitimeer ik me bij dat ophaalpunt) Op donderdag krijg ik van dezelfde rechtbank opnieuw een aangetekend stuk aangeboden. Weer niet huis dus briefje met code ingetoetst. Maar dan ineens kan ik geen ander tijdstip invullen en evenmin een ander adres, Klantenservice komt niet verder dan gebabbel over richtlijnen en afspraken met bedrijf. Wat dinsdag kon en wat normaal is, kan donderdag ineens niet

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat post nl mij - net als andere mensen - in de gelegenheid stelt mijn aangetekende post op een ander tijdstip/ander adres te latebn bezorgen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Dusarduijn, Bedankt voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u geen nieuw bezorgmoment of bezorglocatie kon kiezen voor uw aangetekende brief. Ik begrijp dat dit een teleurstelling is, waar ik u graag mijn excuses voor aan wil bieden. Voor standaard zendingen is het inderdaad mogelijk om, na een eerste bezorgpoging, op de dag van bezorging voor 22.00 uur 's avonds een nieuw bezorgmoment of nieuwe bezorglocatie te kiezen via onze website. De aangetekende brief is in deze situatie echter een uitzondering, voor een dergelijke zending is het niet mogelijk om een wijziging na het eerste bezorgmoment door te voeren. Zou u van het vorige aangetekende stuk ook eens de 3S-code mee willen sturen? Dan kijk ik graag voor u na waarom het bij dat poststuk wel mogelijk was om deze naar een afhaallocatie te laten sturen. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht sunsky

4 maanden geleden - Beste Post-NL meneer of mevrouw U leest de klacht wel heel slecht. Met deze standaardreactie kan ik niets. Nogmaals het verzoek om goed te lezen waar het om gaat: - rechtbank stuurt mij (plv rechter) stukken per aangetekende post - collega-rechtersn in Tilburg ontvangen deze stukken ook aangetekend en kunnen deze na de eerste bezorging ophalen bij ophaalpunt Bruna. Alsdaar wordt ook gelegitimeerd en ondertekend - bij het eerste stuk KG59345265 gericht aan mij wordt inderdaad de keuze voor een ophaalpunt geboden, ik heb dat opgehaald bij Bruna en mezelf daar gelegitimeerd en ondertekend - bij het tweede stuk KG67077033 - zelfde afzender en exact dezelfde adresseringsmethode - is die keuze er eens niet en wordt ik geacht een dag vrij te nemen om het stuk in ontvangst te kunnen nemen (postbode bovendien vijf uur later dan aangegeven) Herlees de klacht en los deze inconsistentie op door ook voor andere stukken van deze afzender mij een aanbiedmoment te laten kiezen zoals u dat ook doet bij collegarechters mr. dr. s.m.h. dusarduijn

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 september 2017 om 13:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Dusarduijn,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u graag wilt weten waarom u voor de ene zending de bezorging wel kon wijzigen en voor de andere zending niet. Graag informeer ik u hierover.

Ik heb de gegevens gecontroleerd, uw eerste zending met code KG59345265 is verstuurd als pakket met vermelding van handtekening voor ontvangst/alleen huisadres. Deze is niet verzonden als aangetekende brief. De tweede zending met code KG67077033 is wel verstuurd als aangetekende brief. Voor bepaalde type zendingen, zoals bijvoorbeeld aangetekende en gerechtelijke brieven, is het niet mogelijk om een wijziging door te voeren. Bij veel andere binnenlandse pakketten kunt u wél zelf de bezorging van uw pakket wijzigen, vóór of na de eerste bezorgpoging, en de zending bijvoorbeeld door laten sturen naar een andere locatie dan uw vaste afhaallocatie of ervoor kiezen het pakket op een ander moment te laten afleveren op uw adres. Indien er opties beschikbaar zijn worden deze via de app of website weergegeven.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Reactie van de melder van de klacht sunsky

3 maanden geleden - Tot slot: ik draag weliswaar een mr. en een dr. titel. Dat maakt me nog geen meneer

Heeft op 23 september 2017 om 08:24 geantwoord

Onjuiste weergave van feiten, Het stuk is duidelijk niet gecontroleerd

Alle klachten die gemeld zijn door sunsky