Klacht: Geen kaartje kunnen kopen uit machine met creditcard, loket dicht! Nu een boete.

op 07 oktober 2011 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn man moest onlangs van Groningen naar Schiphol in de vroege ochtend.Het loket was dicht en hij had alleen een creditcard bij zich. (hij is Canadees en heeft aleen een creditcard, zo werkt dat daar).Helaas, een kaartje kon hij niet kopen dus moest hij zonder een kaartje de trein in. De treinconducteur was coulant en gaf hem uitstel van betaling. Ik heb deze rekening 3 weken later betaald (op de stapel gelegd en samen met de andere rekeningen betaald) en nu krijg ik een boete via het incasso bureau van nog eens 35 euro, vanwege te laat betalen.Ik vind dit te gek voor woorden. En dit had voorkomen kunnen worden als mijn man gewoon een kaartje had kunnen kopen op het station. Ik vraag mij af hoe de NS zich als internationaal bedrijf kan profileren als het niet eens mogelijk is om met visa of mastercard te betalen.

Kwijtschelding van boete, en aanpassing van jullie betalings systeem.Ik vraag me ook af hoe jullie al die internationale reizigers gaan beboeten voor de niet gekochte kaartjes omdat de mogelijkheden ontbreken? het moet jaarlijks bakken geld kosten,die niet gekochte kaartjes die je niet kunt verhalen. De investering van het aanpassen van de machines heeft de NS er dus zo uit!

Alle klachten die gemeld zijn door tweeky