Klacht: Geen hulp bij 3s code terug halen

op 24 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben mijn 3s code kwijt en die hoorde bij een pakket wat al bezorgd had moeten zijn. Aangezien er word beweerd dat het pakket nooit is aangekomen moet ik de 3s code nog een keer hebben om aan te tonen dat het wel opgestuurd is. Post NL die zegt dat ze niets kunnen betekenen ook het betreffende post NL punt waar het is ingeleverd zegt dat ze niets kunnen doen. Komt er gewoon op neer dat niemand iets kan doen. Mijn klacht is dat dit gewoon bizar is en het gewoon achterhaald moet worden.!

Als het pakket getraceerd is, en de 3s code is achterhaald.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 16:23 geantwoord

Geachte heer Weijtmans,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u graag de status van uw pakket wilt controleren door middel van de track&trace code. Graag geef ik u een toelichting.

Bij een verzending is het erg belangrijk het verzendbewijs goed te bewaren, deze wordt verstrekt door de locatie waar u het pakket aanbiedt. Alleen op basis van de track&trace code kan er eventueel onderzoek gedaan worden, ik kan de code niet voor u achterhalen. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen, ik hoop dat u samen met de ontvangende partij tot een oplossing kunt komen.

Heeft op 29 december 2017 om 16:41 geantwoord

Aangezien de post NL de track en trace aanmaakt, de betreffende winkel waar het is afgeleverd hetzelfde antwoord geeft als post NL ik hier niet verder mee ga komen! Het is ook bewaard het bewijs tot zekere tijd, nu kwam na 2 maanden het ontvangende bedrijf in eens met het verhaal dat het niet is aangekomen. Wie bewaard zijn bewijs meer dan 2 maanden? Het is onmogelijk dat er aan de hand van postcode en naam etc niets kan worden achterhaald zelfs niet met de verzenddatum erbij.

Alle klachten die gemeld zijn door Jasper Weijtmans