Klacht: Geen gehoor geven aan bezorgwensen

op 22 mei 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL bezorgt iedere keer op een tijdstip dat ik niet thuis ben. Er wordt nooit een mogelijkheid gegeven om van tevoren een concrete bezorgafspraak te maken.Ik loop iedere keer spullen mis en jullie gebruiken ook materiaal en brandstof/elektriciteit voor niets. Niet zo efficiënt.

Is het teveel gevraagd om een concrete afspraak te kunnen maken met dhl?
Ik loop nu weer mijn spullen mis en dat levert schade op in mijn vrije tijd.
Als ik een bezorgwens doorgeef via de website wordt er

A geen gehoor aan gegeven en
B geen feedback op gegeven.

Gewoon als een lompe sukkel elke dag op dezelfde manier zonder communicatie opnieuw proberen.

Bij ieder transport is er risico op beschadiging en mijn pakket is nu dus onnodig vaak blootgesteld aan dat risico. Een detail dat op lange termijn meeweegt. Rekening mee houden A.U.B.

En verwijder de chatfunctie Tracy van de website. Deze chat luistert niet.

Als ik een gepaste bezorgafspraak kan maken met dhl zonder bijkomende kosten en met fatsoenlijke communicatie. De contactgegevens zijn verplichte velden. Doe dan iets met die gegevens anders moet je ze volgens de privacywet, avg verwijderen.

Als DHL enigszins fatsoenlijk leert communiceren en bereid is concrete bezorgafspraken te maken voor de eerste hersenloze communicatieloze levering bestaat de kans dat ik nog tevreden kan worden met DOE HET LOMP

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 22 mei 2021 om 14:09 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend dat we vaak langskomen wanneer u niet thuis bent. Als het pakket mee is gegaan met ons particuliere netwerk, dan kunt u het bezorgmoment handmatig wijzigen via onze website: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/bezorging-wijzigen. U geeft aan dat dit niet helemaal lukt. Wellicht dat u van te voren aan de verzender kan doorgeven wanneer het pakket bezorgd kan worden? Dan kan de verzender dit aan ons doorgeven, zodat we de pakketjes aanbieden op de gewenste dag/het gewenste tijdstip. Als het pakket meegaat met ons zakelijke netwerk, dan is het niet mogelijk om het bezorgmoment te wijzigen via onze website. U kunt dit dan het beste melden bij de verzender, zodat ze aan ons kan doorgeven wanneer we het pakket het beste kunnen aanbieden. Ik hoop dat ik u hiermee heb geholpen.

Sam
DHL Parcel Webcare

Heeft op 25 mei 2021 om 14:06 geantwoord

Ik heb een aanpassing doorgegeven over het bezorgmoment. Er is
A niets mee gedaan en
B niet over gecommuniceerd. Een e-mail met bezorging niet geluk want Anders Wat is dat voor taal? Daar biedt je toch geen boodschap mee? Kondig aan wat je doet, vertel wat er gebeurt en houd iemand op de hoogte.

Dit heb ik in de klacht aangegeven maar DHL gaat hier niet op in. Lezen zij ook wat er in de klacht staat? Of typ ik nu voor spek en bonen?

Ook leuk dat ik naar de webwinkel wordt doorverwezen voor een bezorgafspraak en de webwinkel op haar beurt weer naar DHL wijst. Van het kastje naar de muur terwijl dat nergens voor nodig is.
De mogelijkheden voor een bezorgafspraak zijn zeer beperkt. En er is geen terugkoppeling als je een keuze hebt gemaakt. Als je pakketten kan bezorgen kan je ook e-mailen. Kost niets. Transparant communiceren zou voor een multinational niet teveel gevraagd moeten zijn. Net als de inhoud van een klacht lezen. Of is mijn Nederlands niet goed genoeg?

Alle klachten die gemeld zijn door Dichter