Klacht: Geen enkele afspraak nagekomen, simpelweg opgelicht

op 03 oktober 2017 over Vaartland.nl in de categorie Autodealers

in April 2017 heb ik een BMW X5 gekocht bij Vaartland in Zwolle.
Bij de verkoop waren er aan aantal gebreken. Deze zijn op de koopovereenkomst gezet zodat ze bij aflevering verholpen zijn.
Hier een overzict:

*Nieuwe APK
*Nieuwe achterbanden, deze zijn volledig versleten
*trilling in stuur verhelpen (waarschijnlijk uitlijnen)
*melding luchtvering nakijken/uitzetten
*Radio vast zetten
*knopje verwarming vervangen
*diverse lampjes vervangen
*automatten
*missende ruitenwissecrvloeistof dop
Verder zou de auto gepoetst en schoon worden afgeleverd met een half volle tank.

Na dat de aflever datum een paar keer werd verzet was het tijd om de auto op te halen.
Ik arriveerde op het afgesproken tijdstip maar moest helaas nog ruim een uur wachten tot ik geholpen werd.
Toen ik dan eindelijk aan de beurt was werd er verzocht eerst af te rekenen en daarna naar de auto te kijken. Dat heb ik gelukkig om kunnen draaien.
Eenmaal bij de auto bleek dat er niet zoveel mee gebeurd was. Zo snel ik kon zijn waren alleen de achterbanden vervangen.
De auto was niet gepoetst, binnen waren er een aantal spinnen druk bezig geweest de boel hermetisch af te sluiten en ook lag er nog zand op de achterbank en in de achterbak.
Verder lagen er geen matten in, was er geen ruitenwisservloeistofdop en de radio zat niet vast. De verkoper regelde ter plekken een een prachtige niet-passende matten set waar met grote gele letter VAARTLAND.NL op stond en daar moest ik het mee doen.
Het was inmiddels sluiting tijd dus ik had de keuze om de auto te laten staan. Maar ja, op mijn vrije dag helemaal op en neer naar Zwolle van uit Amsterdam is ook geen pretje.
Dus we spraken af dat Vaartland het missende kontje zou opduwen en ik de auto zelf mocht laten poetsen op kosten van Vaartland. Dus ik vertrouw er op dat dat gebeurd, ik betaal en vertrek met de X5.
Eenmaal op de weg kom ik er achter dat te tank nagenoeg leeg is, ook trilt het stuur en direct gaat de melding van de lucht vering gaat aan. Wat niet aan ging warden de lampjes die vervangen zouden worden. Ik bel direct terug naar de verkoper, ik had zijn mobile nummer maar er word niet opgenomen.
Ik stuur hem een SMS waarin ik vertel wat er allemaal aan de hand is.
Een paar dagen na het ophalen van de auto staat er een rit van 7 uur op de planning en omdat er zoveel mis was met de auto ben ik voor de zekerheid langs een garage in de buurt gegaan om de checken of de auto in staat is een dergelijke rit te maken.
Hier blijf dat er nog meer mis is…
Geen druppel koelvloeistof te bekennen, de tank blijkt lek te zijn. Ook doet een rem licht en het achteruitrijlicht het niet. en de drieling in het stuur blijkt door een domme velg te kom. Hoe is deze auto in vredes naam door de APK gekomen bij Vaartland?
Ik nam contact op met Vaartland en sprak af dat ik de nodige zaken, het koelvloeistofreservoir en de verlichting mocht laten repareren. Maar nu, ruim 5 maanden en zeker 50 telefoontjes en mailtjes later is er nog niets geregeld…

Ik ben tevreden wanner de klantenservice mij op belt zodat we een bedrag kunnen afspreken dat Vaartland naar mij over maakt

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vaartland.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vaartland.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bart ten Bokum