Klacht: Geen één bezorgpoging gedaan, nu zelf ophalen.

op 01 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen dinsdag 25-07 een reiskoffer (80 liter inhoud) online besteld en hierbij de extra kosten betaald voor avondbezorging.

Woensdag 26-07 zou deze ’s avonds bezorgd worden door PostNL. Ik denk dat de bezorger uitgelopen is met bezorgingen en helaas is het pakket dus niet bezorgd die avond.

Na 22:00u krijgt mijn pakket in de app de status: “Niet thuis. Naar afhaallocatie.”. Dit verbaasde mij enigzins aangezien niemand uberhaupt aan de deur geweest is. Maar ik wachtte rustig af, soms klopt zo’n status niet helemaal en wordt deze de volgende ochtend nog aangepast.

Donderdag 27-07 ’s ochtends meteen gekeken. Het pakket had nog steeds de zelfde status en dus ben ik maar eens naar de PostNL chat gegaan om hulp te vragen. Een vriendelijke medewerker heeft mij hier verteld dat het waarschijnlijk een foutieve status zou zijn en deze in de loop van de dag nog wel zou veranderen en het pakket waarschijnlijk alsnog ’s avonds thuis afgeleverd zou worden.

Eind van de ochtend krijg ik het bericht dat het pakket klaar ligt op de afhaallocatie. Dus wederom de chat in gegaan. Hier is een klacht tegen de bezorger aangemaakt maar verder konden ze niet voor mij doen.
Nu het pakket eenmaal bij de afhaallocatie ligt is er niets meer aan te veranderen en kunnen ze hem niet meer bezorgen.

Er is dus geen enkele bezorgpoging gedaan en nu moet ik het pakket zelf maar ophalen. Niet één bezorgpoging.

Gewenste Oplossing:

Ik heb specifiek betaald voor avond bezorging aan huis omdat het een groot pakket is en dus absoluut niet achter op de fiets past.

Het zou dan ook fijn zijn als PostNL wat meer moeite zou doen om het pakket alsnog te bezorgen. Vooral ook omdat het pakket nu bij een bedrijf ligt dat alleen tijdens kantooruren geopend is en ik ook gewoon werk. Op zaterdag kan je hier alleen terecht tussen 08:00 en 10:00. Deze zaterdag kan ik niet en ik ben dan ook bang dat het pakket teruggestuurd gaat worden aankomende week.

Daarbij is er betaald voor een dienst die niet geleverd is omdat iemand zijn of haar werk niet gedaan heeft en zou ik dus graag de bezorgkosten die betaald zijn voor de niet geleverde dienst terug krijgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 01 augustus 2017 om 11:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer van den Tooren,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Uit uw verhaal begrijp ik dat u extra heeft betaald voor de avondbezorging, maar dat u het pakketje toen niet hebt ontvangen. Mijn oprechte excuses hiervoor!

Aan de hand van uw gegevens heb ik de klacht erbij gepakt, de reden was dat de weg was afgesloten waardoor de bezorger helaas niet bij uw huis kon komen. Hierdoor is het pakketje naar de afhaallocatie gegaan. De avondbezorging is door dit voorval helaas niet geslaagd. Dit geld kunt u natuurlijk vergoed krijgen. Neem hiervoor even contact op met de afzender, zij kunnen dit vervolgens weer bij ons declareren.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 01 augustus 2017 om 13:22 geantwoord

De straat was prima bereikbaar en vanuit meerdere kanten te bereiken. De enige reden dat hij het heel misschien niet kon bereiken was dat de brug naar de gehele wijk afgesloten is voor onderhoudt. Deze werkzaamheden duren 3 maanden. Gaan jullie dus aan de hele wijk geen pakketjes bezorgen 3 maanden lang? En 10 minuten omrijden naar de volgende brug is kennelijk te veel moeite? Tot slot hebben jullie duidelijk op jullie website staan dat als een bezorgpoging mislukt het de volgende dag nog eens geprobeerd wordt rond het zelfde tijdstip. Waarom is dit dan niet gedaan?

Naar mijn mening maken jullie je er weer makkelijk vanaf met dit antwoord en hebben jullie je systeem en feiten niet op orde.

Alle klachten die gemeld zijn door BenOkay