Klacht: Geen bezorging verzamelgebouwen en particulieren

op 18 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL geeft aan dat alleen ingeschreven mensen die bij het kadaster bekend is post kunnen ontvangen. Verzamelgebouwen en daar gevestigde bedrijven worden niet bezorgt. Daarnaast familieleden binnen een huisgezin krijgen we ook retour..??? Heel bijzonder allemaal en voor mij onbegrijpelijk. Wel de klant volle bak laten betalen en gewoon 20% of meer niet bezorgen. Goed verdienmodel, zeker in coronatijdperk

Gewoon alle post bezorgen! Klantenkaarten worden goed bijgehouden heel af en toe muteert het en dan zijn wij de eerste die het weten.

Ps. Het kadaster kan maanden over een mutatie doen!!!! Onbegrijpelijk en onacceptabel

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 mei 2020 om 10:18 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw post. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard snap ik dat het niet fijn is als uw post niet goed aankomt. Wij krijgen alle adres gegevens binnen Nederland door vanuit het BAG (Basisregister Adressen en Gebouwen). Als uw adres daar niet tussen staat, dan zal het ook niet bij ons in het systeem komen, waardoor uw post binnen het grotendeels automatische systeem gekenmerkt worden als adres onbekend. Hierdoor zal vervolgens uw post retour gezonden naar de afzender. Om uw post dus juist te ontvangen moet uw adres geregistreerd staan in het BAG. Dan zou het helemaal goed moeten komen.

PostNL Klantenservice

Heeft op 18 mei 2020 om 10:20 geantwoord

Dus met andere woorden. Bedrijven gevestigd in een verzamelgebouw krijgen geen post meer? Klein MKB kiest tegenwoordig vaak voor flexibele huisvesting. Zoals ik het nu zie krijgen wij al deze adressen retour!

Alle klachten die gemeld zijn door HJ MG