Klacht: Geen bezorging van pakket door DHL

op 02 oktober 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wacht al een week op mijn pakket. Zowel 29 november als 30 november lag dit pakket al in het depot bij mij in de buurt, maar DHL is niet in staat om mijn pakket te komen bezorgen. Een oplossing wordt niet geboden (in een parcelshop heb ik totaal geen vertrouwen) en ik moet maar wachten tot een mogelijke volgend bezorgmoment. Een uitleg waarom het niet geleverd wordt, krijg ik niet. Het lijkt eerder op een weigering.

Gewenste Oplossing:

Mijn pakket wordt bezorgd binnen 1 dag op het tijdstip dat ik aangeef, compensatie van de verzendkosten en excuses.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 02 oktober 2017 om 16:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Natuurlijk is het frusterend als u op uw zending zit te wachten en er geen echte reden wordt gegeven waarom er niet bezorgd kon worden. De enige reden die we namelijk doorkrijgen van het depot is dat er sprake was van overmacht. Dat wil zeggen dat er wegens onvoorziene omstandigheden niet geleverd kon worden die dag. Tot mijn grote spijt zie ik dat het in uw geval zelfs twee dagen op rij is gemeld. Dit is zeer uitzonderlijk en absoluut niet zoals het hoort. Mijn excuses daarvoor! De zending is vandaag uiteindelijk afgeleverd bij uw buren op numer 15308.

Indien u compensatie in de verzendkosten wilt dan raad ik u aan dit met uw leverancier op te pakken aangezien u deze kosten aan hen betaald heeft.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak!

Hartelijke groet,

Tom
Webcare
DHL Parcel

Heeft op 03 oktober 2017 om 21:47 geantwoord

Het pakket is bezorgd, maar DHL heeft precies het moment gekozen om de bezorging uit te voeren op het moment dat niemand thuis kon zijn. Gelukkig waren de buren thuis, maar omdat het al uitzonderlijk was dat er tweemaal toe het pakket niet werd bezorgd vanwege onvoorziene omstandigheden, had DHL op zijn minst een afspraak kunnen maken om het pakket op een afgesproken tijdstip af te leveren. Als het al uitzonderlijk is dat het pakket tweemaal niet bezorgd kan worden vanwege onvoorziene omstandigheden, moet het ook mogelijk zijn om bij uitzondering het pakket op een afgesproken tijdstip af te leveren. Waarom is er geen afspraak met mij gepland?

Daarnaast vind ik het erg vreemd dat binnen dezelfde organisatie het onmogelijk is na te gaan wat de exacte reden is waarom er tot tweemaal toe een onvoorziene omstandigheid ervoor gezorgd heeft, dat het pakket niet geleverd jon worden. Dit kan beter uitgezocht worden en ik wil hier een duidelijk antwoord op hebben. Het huidige antwoord is niets zeggend.

Tevens wil ik weten wat er nu met de door de DHL medewerker ingediende klacht over het niet bezorgen (n.a.v. mijn contact met DHL) wordt gedaan en welke terugkoppeling ik hierover krijg?

Alle klachten die gemeld zijn door Branako