Klacht: Geen bezorging pakket

op 11 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik verzend een pakket met PostNL (naar Curacao) in de veronderstelling dat dit netjes wordt afgehandeld en afgeleverd met een levertijd van 4-8 werkdagen.

Echter, de Track & Trace wordt constant geupdated met hetzelfde bericht dat de inklaring wordt afgehandeld, en tot op heden nog geen aflevering.
Ik bel zelf uiteindelijk naar de douane in Curacao, en krijg te horen dat het al bij een postkantoor ligt.
Dit heeft mij ten eerste veel geld gekost omdat ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Vervolgens vind ik het opmerkelijk dat de begunstigde van het pakket het ZELF moet ophalen.

Ik betaal niet voor niets voor een aangetekende aflevering bij de begunstigde. Hier ben ik NIET over geïnformeerd en vind ik onprofessioneel.

Overigens, hier moest ik zelf achter komen door te bellen dat het pakket ergens al klaar ligt. De begunstigde heeft GEEN bericht hier over ontvangen.

Ik bel met de klantenservice van PostNL. Ik geef aan dat ik hierover geïnformeerd wil worden, op het moment dat ik een pakket aflever en gebruik wil maken van de diensten van PostNL. Ik krijg te horen dat het niet aan PostNL is hoe de partijen in het buitenland hun post afhandelen. Dat weten ze niet, daar hebben ze geen overzicht op en erger nog “ze gaan er van uit dat het goed wordt afgehandeld”.
Dat vind ik opmerkelijk. Overigens kon de medewerker niet zien waar het klaar lag. Erg onprofessioneel.

Ik bel op met het bericht dat het dus niet wordt afgehandeld naar wat er wordt verwacht van PostNL, en dat ik een klacht wil indienen. Ik krijg als antwoord dat ik niet eens een klacht kan indienen.
Is dit hoe er omgegaan wordt met ontevreden klanten? Er wordt geroepen op de website “De klant staat voorop”, maar daar merk ik helemaal niks van.

Gewenste Oplossing:

Financiële compensatie en excuusbrief

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht SN_11

9 maanden geleden - De begunstigde heeft afhandelingskosten moeten betalen, ter waarde van de kosten van de verzending. Ik begrijp dat PostNL niets aan de hoogte kan doen, maar de klant zo erg in het donker te laten staan en hier niet over informeren vind ik nogmaals erg onprofessioneel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 juni 2016 om 10:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Abhelakh,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de bezorging in het buitenland van een door u verzonden pakket. Hierover heeft u reeds contact gehad met de Klantenservice. Tot mijn spijt kan ik helaas niets anders, dan mij aansluiten bij het antwoord dat u daar reeds heeft ontvangen. De bezorging in het buitenland loopt volgens lokale procedures. Hierop hebben wij geen invloed. Indien de bezorging niet volgens procedure is verlopen, dan kan de geadresseerde hierover een klacht indienen bij de lokale postmaatschappij.

Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door SN_11