Klacht: Geen begeleiding bij ziekenhuisopname in Turkije

op 28 oktober 2011 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Mijn ouders zijn 27-sept aangekomen in Bodrum voor een vakantie van 2 weken. Op zaterdag 1 oktober werd mijn moeder ernstig ziek en kon bijna geen adem meer halen, in het hotel (Yelken Resort&Spa) zou 24 uur per dag een dokter aanwezig zijn maar helaas op zaterdag kwam deze pas om 9.00 uur. Mijn vader heeft toen de reisleider gebeld en deze heeft voor een taxi gezorgd die mijn ouders naar een prive-kliniek heeft gebracht. Daar aangekomen was de dokter ontzettend verbaasd/boos want mijn moeder had nooit in een taxi mogen worden vervoerd maar er had direct een ambulance moeten komen. Mijn moeder werd toen van deze kliniek met een ambulance naar een andere prive-kliniek gebracht waar ze werd opgenomen. Daarna heeft mijn vader nog geprobeerd contact te krijgen met de reisleider Özden maar helaas zonder resultaat en wat ons echt stoort is dat we daarna ook niets meer van hem hebben vernomen. Aangezien mijn ouders erg in paniek waren en door de slechte communicatie (men sprak overal slecht tot niet engels)was ik genoodzaakt om naar ze toe te gaan, uiteraard op eigen kosten. In de daarop volgende week is mijn moeder ontslagen uit het ziekenhuis en direct dezelfde dag weer met gillende sirenes naar de kliniek gebracht en wederom opgenomen. Nou is het al niet leuk om opgenomen te worden, maar in een land waar men alleen de eigen taal spreekt is het dubbel zo moeilijk, je moet alles maar over je heen laten komen en je hebt geen idee wat ze met je doen. Dan had het toch echt wel fijn geweest als de reisleider af en toe contact met mijn vader had opgenomen om te vragen of hij het allemaal wel redde en of hij misschien iets voor hem kon betekenen, al was het maar als tolk. Maar helaas toen ik de goede man uiteindelijk 1 dag voor vertrek sprak en hem dit ook zei was zijn antwoord, ik heb 200 gasten verdeeld over heel Bodrum en ik kan niet met allemaal contact houden, ik heb wel het ziekenhuis gebeld en gevraagd hoe het met uw moeder ging en ik heb toch een taxi geregeld…….. Nou begrijp ik wel dat hij 200 gasten heeft maar die liggen natuurlijk niet allemaal in een ziekenhuis. Ik vind het niet meer dan normaal dat er in zo’n geval enig contact blijft tussen gast en host! Ook heb ik hem gevraagd of hij wilde bemiddelen tussen hotel en ons (ook bij de receptie van het hotel Yelken sprak men geen engels), aangezien mijn ouders 4 dagen eerder vertrokken en er voor mijn verblijf nog 2 nachten extra moest worden betaald (de eerste 3 had mijn vader al betaald) dachten wij dat het redelijk was als dat kon worden gecompenseerd (we hebben het hier over €60,-!!). Ook hier gaf hij geen gehoor aan, hij was vooral geirriteerd dat ik het hoofdkantoor van Correndon in Bodrum had gebeld om te zeggen dat we een klacht over hem hadden en dat ik een klachtenformulier bij hem wilde invullen. Dit vond hij onnodig want hij had alles gedaan zoals het moest.
Inmiddels zijn we weer allemaal een beetje bijgekomen van de schrik en gaat het met mijn moeder hier in Nederland weer redelijk. Maar het vervelende gevoel over Correndon blijft en dat is jammer. Het klachtenformulier zullen wij inleveren bij het reisbureau waar mijn ouders hebben geboekt.

Compensatie

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 03 november 2011 om 10:49 geantwoord

Geachte heer / mevrouw.

De klacht is ook rechtstreeks bij ons ingediend. Aangezien de klacht nu dubbel is, zullen wij deze klacht afsluiten.

Corendon Webcare

Heeft op 07 december 2011 om 15:24 geantwoord

Er is helemaal nog niks opgelost, sterker nog er is nog geen eens 1 x contact opgenomen, maar wel de klacht eraf halen????

Alle klachten die gemeld zijn door bruugje