Klacht: Geen bank en ook contact!!!

op 30 mei 2016 over Rofra Home in de categorie Horeca

_______________________________

Beste,

Op 31 januari 2016 bestelden wij een hoekbank in uw filiaal in Roermond, te weten de Sofa Ice Fabric, arm rechts, Longchair links in de stof Firence Eco Leathermix Dark Brown. De medewerkster was bijzonder vriendelijk en behulpzaam, wij voelden ons welkom. Ons werd medegedeeld dat het circa 8 weken zou duren om de bank geheel naar onze wens te produceren. Vervolgens zou deze bank opgehaald worden door een door uw bedrijf aangesteld transportbedrijf, die deze vervolgens aan ons zou leveren. Wij hebben bij aankoop doorgegeven dat de levering op de eerste etage was, dat er geen lift aanwezig was en dat het trappenhuis méér dan voldoende breed was voor bezorging. Wij hebben nu per slot van rekening ook een bank, te weten een U-model dat qua afmeting groter is als de bank die wij bij uw bedrijf besteld hebben. Uw medewerkster vertelde ons dat alles prima was en dat het transportbedrijf na ontvangst van onze bank deze maximaal een week later zou bezorgen. Dit was alles naar onze wens en wij hebben er dan ook voor gekozen om een redelijk forse aanbetaling te doen.

In circa week 15 ontvingen wij een email van uw bedrijf dat de door u vastgestelde levertijd van 8 weken helaas niet haalbaar was en dat de levering met 3 weken verlaat werd.
Hier konden wij uiteraard begrip voor opbrengen.

In week 18 ontvingen wij een email van uw bedrijf dat de door ons bestelde bank was opgehaald door het door u aangestelde transportbedrijf en dat deze spoedig contact met ons zouden opnemen voor het inplannen van een bezorg afspraak.
Dit gebeurde echter niet…

In week 20 werden wij per email benaderd door het transportbedrijf met de vraag of we foto´s konden sturen van ons trappenhuis. Dit vond ik persoonlijk nogal vreemd, aangezien alles al besproken was met de Rofra medewerkster bij aankoop. Mijn vriend heeft meerdere foto´s gestuurd waarop duidelijk ze zien is dat ons trappenhuis een behoorlijke afmeting heeft. Nogmaals, dit was al medegedeeld tijdens de aankoop en wij bezitten nu ook een bank die we notabene zélf verhuisd hebben via dit trappenhuis naar ons appartement. Op deze foto´s kregen wij wederom geen reactie.

Begin deze week, week 21, dan toch maar eens gebeld met uw hoofdkantoor. Ik sprak een heer van de planning, zijn naam moet ik u helaas verschuldigd blijven. Ik heb deze medewerker er op attent gemaakt dat alles niet zo liep zoals beloofd, dat we inmiddels al 16 weken wachten op onze bank en dat wij ons vertrouwen in uw bedrijf een beetje verloren waren. Uw medewerker heeft mij toen in de wacht gezet om vervolgens meteen contact op te nemen met het transportbedrijf. Heel attent! Hij kwam bij mij terug aan de lijn en vertelde mij verheugd dat het transportbedrijf diezelfde dag nog contact met ons op zou nemen voor het plannen van een afspraak. Ik heb toen echter uw medewerker nogmaals verteld dat wij het vertrouwen in zowel Rofra al in het transportbedrijf helaas kwijt waren en dat wij af wilden zien van de aankoop. Uiteindelijk zijn we dan toch overeen gekomen dat er gezocht zou worden naar een passende tegemoetkoming en dat we aan de hand daarvan zouden beslissen of we de bank wel of niet zouden zouden annuleren . De bewuste medewerken mocht er zelf geen uitspraken over doen, hij zou voor ons informeren op een andere afdeling en mij dezelfde dag nog terug bellen. Ik heb tot op heden nog niet van hem vernomen, en ook het transportbedrijf heeft zich niet telefonisch of per email bij ons gemeld.

Woensdag 24 mei om 16.45 uur wederom gebeld met de klantenservice. Helaas was deze gesloten. Ten einde raad dan toch maar gebeld met de vriendelijke verkoopster van filiaal Roermond. Hier werd na overleg met een collega mij verteld dat er een email ging naar het hoofdkantoor/de klantenservice en deze zou zich op donderdag ochtend op het door mij opgegeven telefoonnummer melden. U raadt het al: niets….

Vanmorgen kregen we dan eindelijk een mail van het transportbedrijf. Ze hadden de foto´s van ons trappenhuis bekeken en waren zodoende tot de conclusie gekomen dat de bank niet via ons trappenhuis geleverd kon worden. Ze konden een verhuislift regelen, maar die zou dan wel voor onze kosten zijn. Echter, een verhuislift kan bij ons niet geplaatst worden. Dat wil zeggen, aan de achterkant bevinden zich de tuinen van onze onderburen. Aan de voorzijde kan wel, maar onze ramen zijn niet breder dan 70cm en daarmee dus véél te smal om een bank doorheen te leveren.
Vorig jaar is bij ons een geleverd: nieuwe keuken, geen probleem
nieuwe wasmachine, geen probleem
nieuwe droger, geen probleem
nieuwe matras 180 X 200, deze ging zonder zonder buigen, vouwen of knikken naar boven, geen probleem
En nu gaat het transportbedrijf ons vertellen dan een demontabele hoekbank niet zou passen?
Deze zou in één stuk nog makkelijk te bezorgen zijn!!
En inmiddels wacht ik nog steeds op een reactie van uw klantenservice…

In tegenstelling tot mij, laat mijn vriend zich niet zo snel uit het veld slaan. Hij heeft dus vanmorgen zelf maar eens gebeld met uw klantenservice om verhaal te halen. Dit gesprek eindigde op dezelfde manier als alle voorgaande gesprekken: wij overleggen hier en bellen u meteen terug. Toen er tegen de middag nog steeds geen reactie kwam van uw klantenservice heeft hij het nogmaals geprobeerd. Toen hij echter van het kastje naar de muur, en toen weer terug werd gestuurd heeft ook hij de moed opgegeven.

Wij hadden ons enorm op onze nieuwe bank verheugd, maar inmiddels zien wij het somber in en voelen ons door zowel het transportbedrijf als door Rofra zelf enorm in de maling genomen.
Wij krijgen van niemand respons, niemand lijkt te weten waarom onze bank inmiddels bijna 17 weken op zich laat wachten en niemand bied een oplossing.
Vandaar dat wij genoodzaakt zijn om onze order met het nummer XXXXXX te annuleren.
Wij betreuren de gang van zaken binnen uw bedrijf en zien daarom onze bestelling niet meer met vreugde en vertrouwen tegemoet.

Wanneer er EINDELIJK eens naar een oplossing gezocht kan worden.

Alle klachten die gemeld zijn door J. Roefs