Klacht: Geen afleverpogingen pakket, adres klopte, meteen retour afzender

op 16 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

18/7: Track & Trace: eerste afleverpoging niet mogelijk, adres klopt niet. Wordt direct retour afzender gedaan.
18/7: Chatsessie met medewerker B: Pakket niet afgeleverd, ookal is adres kloppend. Er was iemand thuis, geen briefje in de bus, niet bij afleverpunt gedropt. “Viel niets aan te doen, pakket wordt teruggezonden worden naar US”.
18/7 Vriend heeft telefonisch contact gehad: Mevrouw gaf aan een notitie te kunnen maken zodat het niet teruggezonden zou worden.
18/7: Chatsessie met medewerker M: onvriendelijke toon, gaf aan dat de schuld niet bij PostNL ligt, er niets aan te doen is en het pakket inderdaad teruggezonden wordt.
18/7: Afzender in de VS geeft aan dat het in handen van PostNL ligt. Dat PostNL in ieder geval een 2e afleverpoging dient te doen en daarna evt bij postkantoor moet afleveren.
19/7: Via Facebook geeft medewerker T aan dat het een fout van PostNL was: er was geen rembourskaart aanwezig, het pakket werd terug gestuurd naar mailcentrum in Amsterdam, om nogmaals een aflever poging te wagen met rembourskaart.
19/7: Mijn moeder telefonisch contact gehad: Wederom wordt er gemeld dat het pakket naar de VS gestuurd wordt en er niets aan te doen is.
19/7: Track & trace: pakket wordt 20/7 afgeleverd tussen 15:30 en 17:30
20/7: Iemand is wederom thuisgebleven, geen afleverpoging gedaan, geen briefje in de bus. Pakket niet bij lokaal postkantoor.
20/7: Track & trace: afleverdatum onbekend
21/7: Vriend heeft wederom telefonisch contact. Vriendelijk behandeld, medewerker geeft aan dat het pakket tussen maandag 24/7 en woensdag 26/7 afgeleverd moet worden
24/7: Track and trace: aflevermomenr 25/7 tussen 15:30 en 17:30
25/7: Iemand is wederom thuisgebleven, geen afleverpoging gedaan, geen briefje in de bus. Pakket niet bij lokaal postkantoor.
25/7: Track and trace: aflevermoment 26/7 tussen 14:30 en 16:30
26/7: Iemand is wederom thuisgebleven, geen afleverpoging gedaan, geen briefje in de bus. Pakket niet bij lokaal postkantoor.
26/7: Track & trace geeft op de ene website aan dat het pakketje afgeleverd is (niet het geval), op een andere website wordt aangegeven dat het pakketje wederom in een sorteercentrum beland is.
26/7: Vriend heeft wederom met klantenservice gebeld, met 3 (!) verschillende medewerkers gesproken. Conclusie: het pakket ligt om wat voor reden dan ook in het sorteercentrum in Sassenheim. Het adres is wederom doorgenomen, dat is in orde. Vriend heeft gevraagd of we het pakket desnoods zelf op kunnen halen zodat het niet weer de roulatie in gaat, dit kan niet. Medewerker sorteercentrum zegt een notitie in jullie bestand te maken dat het pakket naar lokaal postkantoor in Warmond wordt afgeleverd zodat wij het kunnen ophalen.
26/7: chatsessie met medewerker K: heel begripvol, zou er achteraan bellen en telefonisch contact opnemen
26/7: Moeder heeft telefonisch contact: begripvol maar: “als PostNL hier eerder vanaf wist, had er wat aan gedaan kunnen worden, nu lag het pakker allang in container terug naar de vs, klant moet contact opnemen met verzender”
31/7: Vriend alsnog gebeld omdat we met vragen zitten hoe het kan dat:
1) Er nooit een afleverpoging is gedaan, er 4x iemand thuis is geweest?
2) Hoe kan het dat track & trace beweert van 4 aflevermomenten en deze nooit gebeurd zijn?
3) waarom er nooit een briefje in de bus is gedaan?
4) waarom het pakker nooit zoals beloofd is afgeleverd bij een lokaal ophaalpunt? (wat tevens de officiële procedure is)
5) wie dan voor de kosten op dient te draaien voor het nogmaals naar NL verzenden als het pakket over 2-3 (!) wkn pas in de VS is? Het enige antwoord wat we kregen was dat onze vriend in de VS dan maar contact op moet nemen met PostNL zodat hij dit hele riedeltje waarschijnlijk weer moet opdreunen.
Dit alles maakt het nog erger dat de inhoud van het pakketje een bijzonder cadeautje was. Thanks voor de “service” en het meedenken van een oplossing.

Gewenste Oplossing:

Vergoeding voor nieuwe verzendkosten VS naar NL (en misschien een keer een sorry?!)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw Cabenda, Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het erg vervelend kan zijn dat het pakket nog niet is afgeleverd (ondanks dat er iemand thuis was) en dat het er op lijkt dat dit pakket retour afzender gestuurd wordt. Ik wil u dan ook graag mijn excuses aanbieden. Zou u de 3S-code van het betreffende pakket mee willen sturen? Dan kijk ik graag of ik meer informatie voor u kan vinden. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw Cabenda, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 25 augustus 2017 om 10:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Cabenda,

Wij hebben u onlangs om aanvullende informatie gevraagd. Helaas hebben we hier geen reactie op ontvangen. Om deze reden heb ik uw melding afgesloten.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door kcabenda