Klacht: Geen afhaalbewijs ontvangen, pakket nu kwijt

op 25 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Er is op 18 juli een pakket naar mij toegestuurd vanuit Amerika, barcode LC760144139SUS. ik weet dat dat met gemak 3 weken kan duren, dus ik maakte me in eerste instantie nog geen zorgen. Maar toen het er na bijna 4 weken nog niet was, vond ik het toch wel vervelend worden. Ik heb in eerste instantie de USPS gecontacteerd. Volgens hun informatie was het pakker al op 20 juli in Nederland.
Daarna heb ik de PostNL gebeld. Ik had een dame aan de lijn die mij een nederlandse T&T code kon geven: 3SEBEL3574220. Maar het de dame van de klantenservice snapte niet zo goed waar het pakket nu was. Ze zei dat het herretour was vanaf het Oldebarneveldtplein (ons Post service punt). Ik vroeg haar of het daar lag of teruggestuurd was naar de afzender (vanwege de herretour). Nee, volgens haar lag het bij PostNL punt.
Ik heb direct het PostNL punt gebeld, maar daar lag het niet. Toevallig lag daar wel een ander pakket, waarvan ik geen afhaalbericht had ontvangen. Toen werd ik toch een beetje nerveus, want ik heb het vermoeden dat mijn pakket bij het PostNL punt is afgeleverd, ik geen afhaalbewijs heb ontvangen en dat het nu is teruggestuurd.
Ik zou vandaag (21-8) teruggebeld worden over de status van deze zending/klacht. Toen ik zelf alvast belde werd me gezegd dat het pas woensdag gaat worden.
Ik heb er geen zin in dat mijn klacht steeds vooruit geschoven gaat worden. Ik wil weten waar mijn pakket is en hoe jullie het bij mij gaan krijgen. Kosteloos. Want als het inderdaad terug gestuurd is, vanwege een actie van jullie postbezorger, ga ik er vanuit dat jullie de extra verzendkosten vergoeden.

Gewenste Oplossing:

Dat ik het pakket op korte termijn zonder extra kosten ontvang

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 25 augustus 2017 om 12:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Barendregt,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw pakket retour is gestuurd omdat u niet wist dat uw pakket op het PostNl-punt klaar lag. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Ik zie dat er inderdaad een klacht is ingediend voor dit incident. De bezorger is inmiddels aangesproken op het niet achterlaten van een kennisgeving op uw adres.

Het is helaas niet mogelijk om het pakket alsnog bij u te bezorgen. Ik wil u daarom vragen om contact op te nemen met de afzender. Zodra die het pakket weer ontvangen heeft, kan het hopelijk snel opnieuw naar u verstuurd worden. In het geval dat uw pakket onterecht retour is gestuurd, kan de afzender hiervoor een klacht indienen bij USPS. USPS kan vervolgens met ons contact opnemen voor verdere afhandeling.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door 8715