Klacht: geen afhaalbericht afgegeven en slechte klantenservice

op 20 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zit nu al 6 weken te wachten op een zending uit het buitenland. Na contact opgenomen te hebben met de afzender, lieten zij mij weten dat de verzending in Nederland is. Toen ik PostNL belde, kreeg ik eerst een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat de zending op 1 december is afgegeven bij mijn plaatselijke postkantoor. Daarvoor heb ik echter nooit een afhaalbericht ontvangen. Ik ben dus naar het postkantoor gegaan om mijn pakket op te halen, maar daar hadden ze het niet. Weer naar PostNL gebeld. Een andere medewerker vertelde me dat de zending al op 16 november is afgeleverd, en omdat ik ‘m niet binnen 2 weken had opgehaald, is het pakket teruggestuurd naar de afzender. Met andere woorden: door nalatigheid van de pakketbezorger van PostNL kan ik naar mijn pakketje fluiten, en naar mijn geld ook omdat PostNL geen enkele verantwoordelijkheid wenst te nemen voor het falen van haar medewerkers.

Een vergoeding voor de inhoud van mijn pakket, of alsnog zonder extra kosten mijn pakket ontvangen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 12:10 geantwoord

Geachte mevrouw Zaagman,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw pakket retour is gezonden zonder dat u wist dat het pakket klaar lag bij de afhaallocatie. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik gezien dat u reeds via een ander kanaal contact met onze klantenservice heeft opgenomen. Uw klacht is geregistreerd om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Ik begrijp dat u graag een vergoeding voor de ontstane kosten wilt ontvangen. Een eventuele vergoeding is alleen mogelijk voor de afzender van een pakket, de verzender is en blijft de opdrachtgever en betalende partij. Het pakket heeft Nederland reeds verlaten en is op de weg terug naar de afzender. Ik kan dit niet meer tegenhouden of terugdraaien en adviseer u contact op te nemen met de verzender van het pakket. Hij of zij kan volgens internationale afspraken in het land van verzending eventueel een onderzoek starten bij het verzendende postbedrijf en eventueel een vergoeding aanvragen. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

Heeft op 29 december 2017 om 12:14 geantwoord

Ik heb inderdaad contact gehad met de verzender en via hen een vergoeding gekregen. Mijn probleem is dus opgelost door de partij die het probleem NIET veroorzaakt heeft. PostNL, de partij die schuld heeft aan dit probleem, heeft de verzender dus met extra kosten opgezadeld waarvoor de verzender, die niets fout heeft gedaan, weer extra moeite moet doen om die terug te krijgen. Slechte beurt van PostNL wat mij betreft.

Alle klachten die gemeld zijn door anonyma27