Klacht: Gebruikersschade

op 01 november 2011 over Acer in de categorie Electronica - Computers

Na mijn nieuwe acer laptop 5 weken gebruikt te hebben krijg ik plots een steeds groter wordende zwarte vlek op mijn scherm.(beeld verdwijnt)
De laptop wordt opgestuurd en acer verteld doodleuk dat dit niet onder de gerantie valt en ze spreken van “gebruikersschade” en dit terwijl er geen enkele kras, bluts of dergelijke beschadiging te zien is.
De kosten gaan oplopen tot meer dan 200€,
Hallo waar staat de consument als de fabrikant zomaar spreekt over gebuikersschade!

Minimaal een gratis herstelling!

Bericht van dean

6 jaren geleden - @Pvanendert Ik heb op dit moment ook een groot probleem met Acer maar heb het gevoel dat je op deze site niet veel gaat bereiken. Ik heb met een klein stuk zelf geschreven software al 34000 klachten gevonden over Acer support in NL en de teller loopt nog. Ik hoop dit allemaal samen te voegen en een nieuwe site hiervoor online te zetten, met Twitter en Facebook integratie. Mijn advies is stuur een officiële klacht naar Acer hier kan je later meer me.

Reactie van de melder van de klacht alaerts

6 jaren geleden - Dean er zouden nog meer mensen moeten reageren, maar de klant weet vaak niet waar hij moet zijn. ik heb de winkel en acer een aangetekend schrijven gestuurd. precies een week geleden maar nog zonder enig resultaat. heb je nog suggesties? groeten

Bericht van dean

6 jaren geleden - Als je hier en daar de berichten op het internet leest doet Acer dit heel vaak wat ik noem het gijzelen, bedoelend dat Acer de reparatie prijs onder een bepaalde norm houd waardoor juridische stappen meer gaan kosten dan de reparatie. In jou geval moet de winkel/Acer aantonen middels een onderzoek rapport dat het jouw schuld is, zie consumentenbond: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/computer-navigatie/garantie/computer-kapot-eigen-schuld/ Nu kunnen wij wel aantonen dat Acer onnodig vaak een klant de schuld geeft van een defect aan computer/laptop, er staan genoeg voorbelden op het net. Ik moest ook 200 euro betalen voor een BIOS update die ik via de Acer site deed. Zie hier een voorbeeld van veel problemen met Acer: http://www.consumeraffairs.com/computers/acer.html Hier een van de duizenden voorbeelden op het net m.b.t het scherm probleem: http://www.tomshardware.co.uk/forum/65733-20-problem-acer-screen Gebruik de juiste zoek criterias b.v.b: (Acer, Black, spot, screen, problem etc….) gebruik Engels en Nederlands. Nu heb jij als consument het recht om de volgende acties te ondernemen: 1. Je hebt een product gekocht dat niet naar behoren functioneert. Je hebt je klacht kenbaar gemaakt, maar het bedrijf heeft de klacht niet opgelost. Met deze voorbeeldbrief ontbind je de koopovereenkomst: http://www.consumentenbond.nl/uw_recht/Voorbeeldbrieven/algemeen/ondeugdelijk-product-ontbinding-overeenkomst 2. Je hebt een product gekocht dat niet naar behoren functioneert. Met deze voorbeeldbrief verzoek je de leverancier het product te herstellen of te vervangen: http://www.consumentenbond.nl/uw_recht/Voorbeeldbrieven/algemeen/ondeugdelijk-product-verzoek-tot-herstel-of-vervanging

Alle klachten die gemeld zijn door alaerts