Klacht: gebrekkige informatie klant

op 29 september 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL belooft voor een mooie prijs binnen 5/6 dagen een pakketje in het buitenland te bezorgen. In de praktijk houden ze je pakket net zolang vast tot ze een wagen vol hebben. Het kan makkelijk twee a drie weken gaan duren. Ze hebben geen enkele urgentie bij de aflevering, hoewel ze dat wel zeggen te hebben. Tweede klacht is dat ze heel kinderachtig wel een mailtje sturen dat het pakket bezorgd is, terwijl dat gewoon in Utrecht (DHL verzamelpunt NL) ligt te wachten, om eerst naar Keulen (verzamelpunt Duitsland) te worden gebracht, om van daaruit naar (in mijn geval) het Verenigd Koninkrijk gereden te worden. Dat is de verkeerde kant op en moet bepaald sneller kunnen! Eenmaal onderweg kun je niets meer doen. DHl\’s publieke trackservice is zuiver cosmetisch. Als er een fout wordt gemaakt is er niemand die verantwoordelijkheid neemt.

DHL zou op hun veel te beperkte site dienen te vermelden wat de route is, en aangeven wanneer de kans bestaat dat het minstens twee keer langer gaat duren dan de beloofde week.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemiddag, Erg vervelend te vernemen dat u zo'n negatieve ervaring heeft met een zending versturen naar Engeland. Kunt u mij het zendingsnummer doorgeven? Dit mag in een reactie hier of per e-mail naar webcare_parcel@dhl.com o.v.v. 545354, dan kijk ik met u mee wat de reden is waarom het zo lang geduurd heeft. Voor een zending naar Engeland staat namelijk 5-6 werkdagen. Vriendelijke groet, Sanne DHL Parcel Webcare

DHL

Heeft op 03 oktober 2016 om 18:20 geantwoord

Goede avond,

Wij hebben helaas geen reactie meer van u gekregen. We gaan er derhalve vanuit dat deze klacht inmiddels al is afgehandeld of langs een andere weg dan via deze website voor u in behandeling is genomen. Wij sluiten daarom bij dezen de klacht hier op de website.

U kunt na het sluiten van de klacht eventueel nog een cijfer geven en een reactie plaatsen. Mocht de klacht in feite nog niet zijn opgelost, dan kunt u contact met ons opnemen op webcare_parcel@dhl.com. Wij kijken dan graag alsnog of we samen met u tot een gepaste oplossing kunnen komen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, Het DHL Parcel webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door ebarents