Klacht: Gebrek aan service

op 11 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,

Vandaag pak ik de trein richting Maastricht van 18u23 vanuit Arnhem.

Ik ben hierbij verplicht over te stappen naar Arriva in Nijmegen. Deze trein gaat tot Roermond en hier dien ik vervolgens over te stappen naar Maastricht.
Alles nog netjes op tijd om daar mijn aansluiting te hebben naar Sint Truiden (België).

Echter rijdt de trein niet verder dan Venlo en worden wij verzocht uit te stappen en de bus richting Tegelen te nemen die voor het station klaarstaat. Deze bus is echter nergens te bekennen.
Zonder omroep of aanwezigheid van een medewerker van zowel Arriva als NS moeten wij als reiziger na 25 minuten wachten er zelf achter komen dat er geen bus rijdt en we gewoon weer de trein moeten pakken.

Door deze hele vertraging en onduidelijkheid mis ik mijn aansluiting naar Sint Truiden en is er voor mij geen mogelijkheid meer om thuis te geraken met het openbaar vervoer. Ik wordt dus verplicht om een taxi te nemen of in een hotel te overnachten (dure grap dus). Als ik eerder had geweten dat er geen bus zou rijden vanuit Venlo had ik andere maatregelen kunnen nemen of hoefde ik nu niet ergens te stranden.

Dat het tot dit is gekomen is natuurlijk vervelend. Maar wat mij stoort is het gebrek van service vanuit Arriva. De reiziger in de waan laten dat er een bus staat, die er vervolgens niet is en ook niet zal komen opdagen.

Mvg,

Een ontevreden reiziger

Niet

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Brh, Wat een vervelende situatie heb je vandaag meegemaakt met onze treinen. Excuses daarvoor. Wat was je vertrektijd in Nijmegen? Met die informatie kan ik de situatie het beste voor je nakijken. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Brh

2 maanden geleden - Beste, Bedankt voor de snelle reactie. Mijn vertrektijd was 18u32. Mvg

Arriva

Heeft op 11 oktober 2017 om 22:21 geantwoord

Beste Brh,

Bedankt voor je toelichting. Ik heb het verder voor je uitgezocht. Ivm een defecte trein op het spoor hebben er inderdaad geen treinen gereden. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Volgens de informatie die wij hebben ontvangen zijn er wel treinvervangende bussen ingezet.

Bussen zijn helaas niet zo snel als treinen en het duurt langer voordat deze op bestemming zijn. Vooral tijdens de spits als het ook nog eens druk is op de weg. Net als de trein moet ook de bus langs tussenliggende stations rijden.

Uiteraard blijft het een vervelende situatie dat er geen communicatie is geweest. Dat is absoluut niet de bedoeling. Je klacht hierover heb ik intern doorgegeven in de regio zodat het meegenomen kan worden in de evaluatie zodat we dit een volgende keer kunnen verbeteren.

Excuses voor het ongemak die je hebt ervaren!

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Brh