Klacht: Gebrek aan concrete hulp bij aanhoudende geluidsoverlast buurman

op 10 februari 2018 over WoonFriesland in de categorie Woningcorporaties

Na ontzettend vaak contact te hebben opgenomen met woningbouwvereniging WoonFriesland en de politie over de ernstige geluidsoverlast die mijn buurman veroorzaakt, voel ik mij inmiddels totaal aan mijn lot overgelaten. Ondanks dat het alle partijen, zo ook mijn buurman, erg duidelijk moet zijn geworden dat ik zowat dagelijks ernstige geluidsoverlast ervaar wordt mijn probleem ondanks de vele meldingen niet erkend en wordt er geen concrete oplossing of hulp geboden. Op dit moment wordt op e-mails of telefonisch contact niet meer gereageerd. Er wordt zelfs geen moeite genomen met mij in gesprek te gaan over de situatie en om de geluidsopnames die ik heb gemaakt te beluisteren bijvoorbeeld. Inmiddels zit ik met mijn handen in het haar, ben bang in mijn woning omdat het is gebeurd dat bezoekers van mijn buurman midden in de nacht op mijn ramen gingen slaan als wraakactie dat ik de politie heb ingelicht en probeer mijn woning te ontvluchten zodra ik die mogelijkheid heb, soms durf ik niet eens meer naar huis te gaan. Zolang ik in mijn woning ben komen wonen heb ik een totaal gebrek gehad aan woongenot door deze overlast, en heb regelmatig midden in de nacht geen oog dicht gedaan. Als ik bij aanvang had geweten dat ik naast deze overlast veroorzaker kwam te wonen, wat ik aanneem wat WoonFriesland toen al wel bekend was, dan had ik de woning logischerwijs afgeslagen. Ik kan geen foto’s of video’s toevoegen ter bewijs, omdat het hier gaat om bewijs in de vorm van geuid-opnames.

Ik zou tevreden zijn als WoonFriesland mij een vergelijkbare woning als ik nu heb aanbiedt tegen een gelijke huurprijs met normale buren waar ik naartoe kan verhuizen zodat ik eindelijk in rust kan wonen en het woongenot kan ervaren waar ik recht op heb. Daarnaast wens ik een teruggave van 25% van de reeds betaalde huur, omdat ik jarenlang een huurprijs betaalde voor woongenot wat ik niet heb ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rixt Veenstra