Klacht: Geautomatiseerde onzinberichten

op 03 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zit weer eens voor niets te wachten op een bezorger van PostNL. Gisteravond krijg ik van het systeem een pushbericht dat de bezorgtijd bekend is. Tussen 11:45 en 14:15 zal mijn pakketje worden bezorgt. Rond 12:00 vandaag krijg ik via de app ook nog een pushbericht dat de bezorger onderweg is. Om 14:15 heb ik nog steeds niemand gezien. Om 14:20 is de bezorgtijd ineens aangepast naar een tijd tussen 17:55 en 19:55. Als ik vervolgens de klantenservice bel zijn er ruim 40 wachtende voor me. Daar blijkt dat het pakket gisteren te laat is binnengekomen. Het is dus nooit de bedoeling geweest om tussen 11:45 en 14:15 te bezorgen. Het systeem stuurt, en dit heeft de medewerker zojuist mondeling bevestigt, klinklare onzinberichten. Als er in het begin van het traject iets misgaat zijn alle berichten mbt bezorgtijden of dat de bezorger onderweg is regelrechte BS! De berichtgeving via PostNL app of webzite is volledig onbetrouwbaar en dus waardeloos. App zojuist verwijderd en mijn pakketjes gaan voortaan met DHL of GLS. Klaar met deze kneuzenclub!

Als de informatie die ik krijg betrouwbaar is. Als er in het begin van het traject iets fout gaat hoef ik geen geautomatiseerde berichtgeving die nergens meer op gebaseerd is. Stuur dan NIKS.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 03 september 2018 om 19:47 geantwoord

Geachte heer Sanders,

Uit uw bericht begrijp ik dat het niet helemaal goed is gegaan met de tijdsvakken in de Track Trace en dat u lang heeft moeten wachten op uw pakketje.

Ten eerste wil ik u graag mijn excuses aanbieden voor alle verwarring. Ik kan me goed voorstellen dat het erg frustrerend kan werken als je op je pakketje zit te wachten. Dit kan verschillende redenen hebben, maar kan ik het best bekijken als ik de 3S-code tot mijn beschikking heb.

Mocht u toch nog willen dat ik naar de situatie kijk kunt u contact met onze klantenservice opnemen en de 3S-code doorsturen. Onze klantenservice kunt u hier vinden: http:www.postnl.nlklantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door GT Sanders