Klacht: Gazelle Ennergy de Luxe E-bike Motor na 4 jaar doorgebrand

op 06 juli 2016 over Gazelle in de categorie Fietsmerken

Mijn vrouw heeft 4 jaar op een gazelle gefietst en daarbij 4500 km gereden. Terug van vakantie blijkt de motor kapot te zijn.
Ik heb hem zelf opengemaakt en wat bleek er is kortsluiting ontstaan waardoor hij doorgebrand (zie foto).

Waarschijnlijk is de bekabeling niet goed geïsoleerd geweest waardoor en vocht in de motor is gekomen.
Hier is duidelijk sprake van een fabricagefout en het is zo te lezen op internet al veel te vaak gebeurd.

Met een nieuwe motor ben ik al heel tevreden en zet ik hem er zelf wel in.
Van een dergelijk dure fiets verwacht men een motor die meer dan 5 jaar mee kan gaan. Ik beschouw dit als een wandaad in de koopovereenkomst. Ondeugdelijk materiaal gebruikt.

Het wordt ook tijd dat Pon de eigenaar van Gazelle nu eindelijk iets gaat doen om de vel ellende door hen veroorzaakt nu eens op te lossen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gazelle

Reactie van de melder van de klacht 40664066

1 jaar geleden - Ik heb nog een aanvulling op dit bericht: De afdichting van motor, display en bekabeling is oorzaak van de vele klachten over Gazelle. Ze doen er niets mee maar hier zijn wat bewijzen. Neem bv het afdicht kapje voor bekabeling naar motor. Kapje is uitgeboord omdat het anders niet paste. Wiel motor is met onvoldoende afdichtingspasta afgewerkt. Display geeft door water(regen) kortsluiting. Laat de eigenaar van Gazelle : PON van VW nu eindelijk eens over de brug komen. Laat Gazelle nu voorlopig stoppen met fietsen maken om eerst de problemen intern op te lossen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gazelle nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door 40664066