Klacht: Gas aanlaten staan bij aankomst, levensgevaarlijke gasvorming in chalet

op 01 september 2018 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Beste Roompot
Wij berichten u vanwege een erg serieuze klacht waarbij wij het niet laten zitten want dit is echt ernstig.
Vorige week vrijdag 24 aug zijn wij in resort Arcen aangekomen om lekker met de kids een weekje te gaan genieten.
Bij aankomst rond 13.00 hebben wij ons alvast bij de receptie gemeld. Hierna zijn wij een rondje over het park gelopen om alvast vanaf de buitenkant naar onze geboekte chalet (nr 257) te kijken.
Deze was al schoongemaakt zagen wij vanaf de buitenkant.
Omstreeks 15.30 kregen wij de sleutel van onze chalet. De kinderen waren dolblij en wilden de chalet als eerste binnen treden.
Na binnenkomst roken wij een hele vreemde sterke lucht waar wij niet zo snel achter konden komen waar dit vandaan kwam.
Wij hebben rondgekeken waar deze lucht vandaan kwam maar ik kwam er zo snel niet achter.
Na 10 minuten hoor ik mijn dochter ineens roepen “papa ik voel me niet zo lekker”
Ik keek haar aan en ze zag echt helemaal wit, ze werd helemaal duizelig op dat moment.
Op dat moment dacht ik meteen ‘hier klopt iets niet’ een vreemde lucht en mijn dochtertje van 7 die duizelig werd en helemaal wit zag…
Ik ging nogmaals rondkijken in de accommodatie.
Wat blijkt…het gasfornuis stond op de grootste pit gewoon aan en de vreemde lucht was gewoon een grote gasvorming in de chalet.
Ik heb meteen geroepen tegen mijn vrouw, zoontje en dochtertje “ga snel naar buiten allemaal”
Ik heb op dat moment meteen alle ramen en deuren open gedaan zodat alles kon luchten.
Overal hing een grote zware gaslicht, badkamer, wc, slaapkamers tot in alle kasten toe!
Het is een kleine chalet wat helemaal gevuld was met gas en nergens stond op dat moment een raampje open!
Het gas heeft minimaal 3 uur open gestaan in de niet geventileerde chalet want de schoonmaak was al voor 12 uur klaar hoorde ik van iemand van het park.
Levens gevaarlijk, er hoefde op moment van binnenkomst alleen maar een lichtschakelaar aan of een heel klein vonkje van bv iets in een stopcontact doen of de hele boel was ontploft!!
Mijn dochter werd op dat moment doodsbang en kreeg een paniekaanval.
Ik ben hierna meteen naar de receptie gegaan en heb het verhaal uitgelegd, eerst werd er hele gewoontjes gezegd dat ze er een notitie van maken ???
Ik heb direct gezegd dat ik een terugkoppeling wil hierover en hierna heeft hij een korte overleg gehad met de leidinggevende en toen kregen wij een gratis pizza in het restaurant (excl drinken want dat moesten we zelf betalen)
Wij hebben tot op heden nog steeds geen terug koppeling gehad hierover!

U begrijpt zelf waarschijnlijk ook wel dat wij deze klacht heel serieus nemen omdat wij wel dood hadden kunnen zijn en er een hele grote ontploffing had kunnen zijn.
Achteraf had ik meteen 112 moeten bellen dan had het halve park ontruimd geweest door de brandweer.

Nogmaals deze klacht laten wij niet hierbij zitten omdat wij dit bijna niet na hadden kunnen vertellen en onze dochter bijna flauw viel en nu erg bang is voor gas.
Ook hadden mijn vrouw en ik deze vrijdag ernstige hoofdpijn door de gaslucht.
Het gaat om de chalet nr 257 in resort Arcen. Aankomt 24 augustus. Verblijf een week.
Als wij niks meer horen hierover dan gaan wij hogere stappen ondernemen en dan gaan wij onze verhaal oa doen aan de telegraaf en SBS6.
Ook laten wij dit verhaal dan weten aan verschillende instanties zodat zij ons dan evt verder kunnen bijstaan. (Juridisch advies)

Graag horen wij hier een terug koppeling over terug van iemand die een wat hogere functie heeft dan een receptie medewerker van rond de 20 jaar.

Gepaste oplossing.
Deze klacht wordt heel serieus genomen door ons!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 08 september 2018 om 13:24 geantwoord

Beste familie Balk,

Bedankt voor uw bericht. Naar aanleiding van uw verblijf op Resort Arcen hebben wij u zojuist van een schriftelijke reactie voorzien. Wij hopen dan ook dat dit naar tevredenheid is opgelost en dat wij nog eens mogen ontvangen op één van onze Roompot parken.

Afdeling Kwaliteit
Roompot Vakanties