Klacht: Garantie wordt niet nageleefd

op 17 februari 2018 over Haco wonen en slapen in de categorie Internetshops - Interieur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Reactie Klant:

Beste Haco,

In augustus heb ik o.a. de Ameland
eettafel gekocht. Helaas heb ik in 1 van de blokpoten een barst moeten constateren en informeer graag naar de mogelijkheden mbt garantie en oplossingen?

Reactie Haco:

Geachte heer/mevrouw,

Helaas valt uw scheur/beschadiging niet onder de garantie.
U heeft 1 jaar garantie op fabrieksfouten, helaas niet op schade door toedoen van buitenaf.
Op de foto is duidelijk te zien dat deze schade is ontstaan door toedoen van buitenaf. (Schuiven / stoten enz.)
Hiervoor zal u zich moeten beroepen op uw schade- / inboedelverzekering.
Wij kunnen eventueel wel bij de leverancier informeren naar de kosten voor u een nieuwe tafelpoot.
Alleen verzoeken wij u om even aan te geven om welke onderdelen (nummers) het gaat. (zie bouwtekening in de bijlage)

Met vriendelijke groet,
Haco Laakhaven

Reactie Klant:

Het stelt me teleur om te moeten constateren dat u nogal makkelijk een conclusie trekt, zonder eerst bij de klant te informeren hoe het zou kunnen dat deze schade is ontstaan? En dus vragen te stellen.

Deze tafel staat sinds augustus 17\\\\\\\\\\\\\\\’ op dezelfde plek en er is niet geschoven met de tafel en ook niet gestoten. Ik ben een dame van 65, woon alleen en ga uiterst zorgvuldig met mijn spullen om. Zelfs met stofzuigen wordt er uit zorgvuldigheid om de tafel gestofzogen.
Daarnaast is er sprake van een splijting wat doorloopt vanaf de onderkant tot de bovenkant, zoals u op de foto kunt zien. M.a.w. al zou er sprake van geschuif zijn, dan moet er wel heel erg hardhandig worden geschoven om een splijtage van dit niveau te veroorzaken??

Ik heb nog 2 andere artikelen van de serie Ameland in de woonkamer staan en daarbij is dit niet het geval. Nu weet ik dat samengeperst hout niet altijd optimaal uitvalt, en zo heb ik nu met 1 blokpoot pech.

Om al deze redenen ben ik het oneens met uw conclusie en doe ik nogmaals een beroep op u als leverancier van deze tafel. En vertouw ik erop dat u uw verantwoordelijkheid m.b.t. kwaliteitwaarborging en garanties richting klanten nakomt, en mij als klant niet dupeert in deze ongevraagde situatie.

Reactie Haco:

Verzoek is afgewezen, dit valt niet onder uw garantie!!
Tegen kosten kunnen wij nieuwe onderdelen leveren.

Haco Megastores

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat u uw eigen garantie voorwaarden naleeft en het produkt herstelt.
Verder moet deze medewerker wat aan haar/zijn klantonvriendelijkheid doen, want deze reactie is
alles behalve klantvriendelijk.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Haco wonen en slapen in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Ualtan