Klacht: GA NOOIT IN ZEE MET OXXIO!!!

op 07 oktober 2011 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

In april 2011 ben ik verhuisd. Ik had mijn energielevering via Nuon en eigenlijk wilde ik met hen in het nieuwe huis verder. Echter er kwam een gladde verkoper van Oxxio aan de deur en hij smeerde me via allerlei gladde verkooppraatjes een contract bij Oxxio aan. Ik vroeg hem of de overstapservice door Oxxio zou gebeuren. JA zei hij, u hoeft hier zelf niets aan te doen, Oxxio regelt alles met Nuon.
Enkele weken later bleef ik rekeningen van Nuon ontvangen. Wat bleek? Oxxio had helemaal geen overstapservice met Nuon geregeld. Volgens Nuon kon dit bij een verhuizing ook niet. Met andere woorden: De verkoper van Oxxio heeft mij verkeerd ingelicht waardoor ik met dubbele lasten ben komen te zitten EN Nuon EN Oxxio.
Vervolgens ben ik hierover in discussie gegaan met Oxxio, maar blijkbaar vertrouwen zij hun klanten niet. Ik moest met bewijzen komen waaraan zij konden zien dat hun verkoper inderdaad foutive informatie heeft gegeven. Natuurlijk stond hier niets schriftelijk van vast, hij heeft mij dit mondeling toegezegd.
Ik ben vervolgens zo boos op dit bedrijf geworden dat ik weer met Nuon contact heb genomen en daar opnieuw klant ben geworden.
Omdat ik met dubbele lasten (Nuon en Oxxio) kwam te zitten heb ik 2 maanden hun rekening niet kunnen betalen. Tot mijn grote verbazing sturen ze nu ook nog eens een incassobureua op me af met extra kosten. Ik vind het te schandalig voor woorden. Oxxio maakt een fout en de klant moet hiervoor boeten, ik ben nog nooit zo slecht behandeld door een bedrijf

Ik wil dat ze de vordering bij het incassobureua terugdraaien (Intrum Justitia). Verder vind ik het niet meer dan redelijk dat de achterstallige bedragen en de eindafrekening (omdat ik nu weer terug naar Nuon ga) kwijtgescholden worden. Het enige wat ze nu (na lang aandringen al) kwijt willen schelden is de opzegvergoeding, maar daar neem ik geen genoegen mee.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Roriror