Klacht: Fraude

Vajen op 20 december 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds mei woon ik in een appartementencomplex.
Al twee keer claimt DHL dat ik mijn pakket heb ontvangen, terwijl dit niet zo is.
Toevallig gaat dit mis bij pakketjes van dure merken.

Eerste keer: u bent niet thuis. Pakker afgeleverd in brievenbus.
Ik was die dag speciaal thuis gebleven voor het pakket. En het pakket was dusdanig groot, dat dit niet in de brievenbus kan. DHL adviseerde om in de buurt aan te bellen om te kijken of het pakketje niet ergens anders bezorgd zou zijn, zij konden namelijk het pakketje niet meer traceren.
Na weken bellen en mailen, eindelijk van de webshop mijn geld terug gekregen.

Gisteren. 19 december 2019. Ik zou in de avond een pakketje ontvangen. Ik was die middag sinds 16:00uur thuis. Om 19:01 krijg ik een mail: pakketbezorger stond voor een dichte deur, uw pakket ligt bij de buren.
Heel vreemd, aangezien ik thuis was.
Om 19:02 stond ik bij de buren, op het aangegeven nummer die op de mail stond. Maar mijn buren waren niet eens thuis! Heel vreemd, aangezien de voordeur van ons appartementencomplex alleen open gemaakt kan worden door bewoners. Dus als zij niet thuis zijn, kan je niet naar binnen.

Vandaag heb ik mijn buren gesproken. Zij zijn (zoals ik al vermoedde) gisteravond niet thuis geweest rond dit tijdstip. Ze hebben dan ook geen pakketje aangenomen…
DHL gebeld, ze kunnen niks doen behalve een onderzoek starten. Als dit weer weken gaat duren, ben ik er mooi klaar mee.
Het is duidelijk dat sommige pakketjes gewoon achterover gedrukt worden, buren hebben soortgelijke verhalen.
Maar DHL doet hier dus niks mee!

Geld terug, bezorger ontslagen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 20 december 2019 om 13:09 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.
Op dit moment hebben onze bezorgers het enorm druk in de drukste periode van het jaar om pakjes te bezorgen. Uw afzender kan inderdaad een onderzoek laten starten en dit raad ik ook zeker aan wanneer u uw zending niet heeft ontvangen, maar deze wel als geleverd (bij de buren) staat aangegeven. Wat betreft uw geld terug, heel begrijpelijk dat u dat wilt, dit kunt u regelen met de partij waar u klant bij bent: uw afzender. Zij zullen dit weer met ons oppakken.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Iris.

DHL Parcel Webcare.

Vajen

Heeft op 20 december 2019 om 13:11 geantwoord

Ik snap uw reactie, vanuit het oogpunt vanuit DHL.
Echter vind ik het vreemde gewaarwording dat wanneer uw bezorger pakketjes niet aflevert, maar zegt dit wel te hebben gedaan, opgelost moet worden vanuit de webshop waarbij ik heb besteld.
Zo kan de bezorger in kwestie pakketjes blijven achterhouden.

Alle klachten die gemeld zijn door Vajen