Klacht: FOX Vakanties niet geinfirmeerd over lokale ontwikkelingen in Land vanbestemming

op 15 oktober 2011 over FOX REIZEN in de categorie Reizen Algemeen

Via FOX vakanties heb ik een rondreis geboekt door India en Nepal met vetrekdatum 16 oktober 2011. Na maanden van voorbereiding en voorpret, bereikte mij de laatste dagen voor mijn vertrek zeer verontrustende berichten. Naast de zware aardbeving in India en Nepal (september 2011), bom aanslag in New Delhi (september 2011), bom aanslag in de buurt van de Taj Mahal (september 2011), de zware overstromingen in India (oktober 2011), tonen de Engelse, Amerikaanse en Indiase media momenteel veel berichten over een grote uitbraak van de encephalitis epidemie (in zowel India al Nepal) en een “high teror alert” die geldt in heel India. Continue zijn er een “Breaking News” bulletins in de Indiaase nieuwsuitzendingen. U zult begrijpen dat ik als ervaren reiziger mij grote zorgen maak over mijn veiligheid en gezondheid tijdens deze reis.
Gezien mijn grote zorgen en ik van angst niet kon slapen, heb ik mijn bezorgdheden telefonisch bij één van de medewerkers van FOX Vakanties neergelegd. Na een aantal telefoontjes van mijn kant, werd ik uren later teruggebeld met de mededeling dat er helemaal niets bekend is over een high terror alert en ook niet over de encephalitis epidemie. En daarnaast werd mij gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de encephalitis epidemie aangezien deze NIET BESMETTELIJK zou zijn. “

Als ervaren reiziger heb ik uiteraard voorafgaand aan mijn telefoongesprek met FOX Vakanties de berichtgevingen uitgezocht. Ik heb dan ook benadrukt dat deze epidemie wel besmettelijk is en dat het gaat om de grootste uitbraak ooit. Maar daar had de medewerkster duidelijk geen boodschap aan. En op het feit dat er een high terror alert sinds vrijdag 14 oktober geldt in heel India, werd geantwoord: mevrouw, zolang er nog geen bom is ontploft gaan wij gewoon naar India.

Aangezien de FOX agent in India en de medewerkers van Fox in Nederland van niets wisten, ben ik zo vrij geweest om tussentijds de berichtgevingen uit de media (zie de links onderaan deze brief) door te mailen naar het kantoor van FOX Vakanties. Helaas werd hier helemaal niet op gereageerd! Kortom, de medewerkers doen helemaal niets om eventuele bezorgheden van haar klanten weg te nemen. En het feit dat Fox zegt wij doen er alles aan om uw reis zo comfortabel mogelijk te maken slaat dan ook de plank volledig mis.

Encephalitis is zeer besmettelijk en in slechts een paar weken tijd zijn honderden mensen overleden. Daarnaast benadruk ik dat de media aangeeft dat de virus nu ook in New Delhi is. Dit in combinatie met het feit dat de media & politie aangeeft dat ze bewijs hebben dat er aanslagen komen in o.a. New Delhi de komende dagen voor en tijdens het festival seizoen (Diwali), begrijp ik niet dat de medewerkers van FOX hier zo luchtig over doen en zich helemaal geen zorgen maken over de gezondheid en veiligheid van de klanten. Er werd totaal geen begrip getoond, zorgen weggenomen of naar een oplossing gezocht.

Tevens heb ik gevraagd of er een mogelijkheid is een andere reis te regelen via Fox Vakanties (met de wetenschap dat ik er financieel op achteruit zou gaan) en dat er een middenweg gevonden kon worden. Het enige antwoord bestond uit één woord: NEE.

Kortom, de medewerkers doen helemaal niets om eventuele bezorgheden van uw klanten weg te nemen. En nog erger, ze zijn blijkbaar niet op de hoogte van de ontwikkelingen en gevaren in het land van bestemming. U begrijpt dat mijn gevoel van veiligheid niet vergroot is. Het tegenovergestelde is zelfs gebeurd! Ik kan blijkbaar niet vertrouwen op de organisatie waar ik mijn reis heb geboekt aangezien ze zelf niet op de hoogte zijn van de ontwikkelingen.

In de afgelopen 10 jaar heb ik via verschillende reisorganisatie verre reizen gemaakt naar Azië, Afrika, Midden Amerika etc. en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zo klantonvriendelijk en zo slecht geïnformeerd over de lokale omstandigheden en ontwikkelingen in het land van bestemming. Fox Vakanties is verantwoordelijk voor de veiligheid, gezondheid van haar klanten en dit staat in een schril contrast tot de manier waarop gehandeld is door Fox Vakanties. Deze verantwoordelijkheid is zeker niet genomen.

Het hele jaar heb ik uitgekeken naar mijn vakantie en hard moeten sparen voor mijn enige reis per jaar. Welke ik nu heb moeten annuleer vanwege geen vertrouwen in FOX Vakanties.

Hieronder vind u een greep uit de nieuws links die ik naar uw medewerkers heb verstuurd:

Minimaal een financiele tegemoetkoming.

Alle klachten die gemeld zijn door tommyenminous