Klacht: Foutmelding site

op 19 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik wilde een brievenbuspakket versturen voor €4,00. Dan moet ik dat thuis online regelen. Normaal geen probleem, gisteren en vandaag programma doorlopen tot aan het stukje betalen. Daar kreeg de melding dat er een onbekende fout was opgetreden, en het nog maar eens moest proberen of contact opnemen met de klantenservice. Ik heb het in totaal ca 20 keer geprobeerd, steeds hetzelfde probleem. Contact gezocht met de klantenservice: dat is een chat met een computer die het probleem niet begrijpt. Ik mocht bellen: 17 wachtenden voor mij. Daar wacht ik niet op, dan ben ik mijn geld aan telefoonkosten wel kwijt. Nu pakket naar een servicepunt gebracht, moest ik 50 cent extra betalen. Ik verkocht een boek via marktplaats voor €1,50. Er is door de koper €4 verzendkosten betaald. €0,50 lijkt niet veel, maar is wel ruim 33% van de opbrengst van het boek, en dat is wel veel

Als PostNL het probleem oplost en mij de €0,50 die ik teveel betaald heb terug betaalt

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 mei 2020 om 10:01 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat het niet lukte om online een verzendlabel te kopen, waardoor u het pakket bij het PostNL punt heeft laten frankeren en €0,50 meer heeft betaald dan voor een online label. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zou graag voor u bekijken of er iets mogelijk is qua vergoeding. Echter omdat het niet mogelijk is via Klacht.nl privacygevoelige informatie zoals bankgegevens privé te versturen raad ik u aan contact op te nemen met de Klantenservice om een melding te maken. U kunt ons telefonisch bereiken via 088 - 22 55 555 en we zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar via Facebook en Twitter. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

PostNL Klantenservice

Heeft op 26 mei 2020 om 15:06 geantwoord

Het is inmiddels 26-5, en ik wil weer een pakje versturen waarvoor ik een verzendlabel wil kopen. Nog steeds dezelfde storing bij PostNL. Er is niet gereageerd op mijn FB bericht. Inmiddels heb ik met de klantenservice gebeld. Het is moeilijk om het probleem duidelijk te maken, maar uiteindelijk heb ik een link gekregen voor een restitutieformulier. De storing lijkt dus al 1,5 week aan de gang te zijn, en het is volgens de dame van de klantenservice nog niet duidelijk hoe lang die nog gaat duren. Ik verwacht van een bedrijf als PostNL, dat in deze tijd van extra verzendingen juist goodwil op kan bouwen, een professionelere aanpak.
met vriendelijke groet,
Yolanda Schipper