Klacht: Foutje met bezorging naar Qatar

op 15 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

3 mei heb ik een pakket aangeleverd voor mijn dochter woonachtig in Qatar.
Dit bevat dringende benodigdheden voor haar baby.
Track en trace laat zien dat er in Duitsland iets is fout gegaan en dat het pakket terug komt .
Na telefonisch contact met DHL krijg je Bevestiging,excuses en moet je een formulier invullen om je geld terug te krijgen,
En mag je zelf weer proberen het op te sturen Tegen uiteraard Wederom betaling.
Inmiddels 14 mei en nog steeds ligt het pakket in Duitsland!

Als zo’n groot bedrijf dergelijke fouten maakt mag je toch enige coulance verwachten en dat ze er een gratis spoedbezorging van maken?!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 15 mei 2020 om 12:30 geantwoord

Goedemiddag,

Heel vervelend dat het pakket niet in bezorging kan gaan. Het wordt inderdaad aan u retour gestuurd. Helaas kan het bij een internationale zending enkele weken duren voordat u het pakket retour gaat ontvangen. Ik kan dit helaas niet versnellen.

Ik zie dat mijn collega u reeds een restitutieformulier heeft toegestuurd voor de gemaakte verzendkosten. Stuurt u deze alvast in, onze afdeling Claims zal de zending dan beoordelen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Wendy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 18 mei 2020 om 14:16 geantwoord

DHL zadelt mij weer op met administratieve handelingen en vind ik dat ze zelf mogen oplossen.
Verzending, naam, betaling etc is bekend bij DHL dus verwacht ik zsm de betaling op de rekening terug!
Ook zie ik een schadevergoeding of enige andere vorm tegemoet

Alle klachten die gemeld zijn door Hilda.wiers