Klacht: Foutief terugsturen pakket

op 12 september 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een aankoop gedaan bij Marktplaats. Op 6 september heeft DHL een eerste bezorgpoging gedaan. Ik was niet thuis. Meteen bij thuiskomt (ruim vóór 23:59) d.m.v. de bezorgcode het afleveradres gewijzigd naar een DHL servicepoint. Op vrijdag 7 september naar het DHL servicepoint gereden. Daar was mijn pakket niet. Meteen DHL gebeld. De wijziging van de avond ervoor was niet doorgevoerd. Het pakket was op vrijdag 7 september opnieuw bij mij thuis aangeboden (nutteloze tweede bezorgpoging). Volgens de medewerker zou het volgende bezorgmoment wel bij het DHL servicepoint zijn. Maandag 10 september opnieuw langs het DHL servicepoint gereden. Mijn pakket was er nog steeds niet. Dinsdag 11 september meteen om 8:00 naar DHL gebeld waar mijn pakket was. Tot mijn grote verbazing is het pakket teruggestuurd naar de verzender! Te absurd voor woorden, want op donderdagavond (meteen na de eerste bezorgpoging) heb ik het afleveradres gewijzigd. Volgens de medewerker aan de telefoon is het pakket op zaterdag aangeboden bij het DHL servicepoint. Dit punt is op zaterdag gesloten (nutteloze derde bezorgpoging)!! Dit komt neer op 3 bezorgpogingen. Pas na de vierde keer hoort een pakket teruggestuurd te worden. DHL heeft dus 2 grove fouten gemaakt, waardoor ik nu mijn geld kwijt ben.
Fout 1: 3 bezorgpogingen i.p.v. 4
Fout 2: de wijziging niet (tijdig) doorvoeren
Hoe kun je nu een pakket aanbieden bij een DHL servicepunt, terwijl deze op zaterdag gesloten is en dit een derde bezorgpoging noemen? En dan ook nog klakkeloos het pakket terugsturen, terwijl ik er alles aan heb gedaan om het pakket in ontvangst te kunnen nemen. Er had gewoon een vierde bezorgpoging moeten plaatsvinden bij het DHL servicepunt. Een kleine moeite (en ook regel binnen DHL!), omdat daar meerdere pakketten worden achtergelaten. Service heet dat, maar dat is een woord dat niet in het woordenboek van DHL staat.

Gewenste Oplossing:

Dat mijn pakket bij het sorteercentrum wordt onderschept en naar mij wordt verzonden en dat het niet terug gaat naar de verzender. Anders zal ik de gemaakte kosten à € 80,- op DHL verhalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 september 2018 om 12:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Visser,

bedankt voor uw melding. Helaas kan ik het pakket niet opnieuw in bezorging laten gaan. Ik zie dat er inderdaad maar 3 bezorgpogingen zijn gedaan en als het servicepoint op zaterdag gesloten was hadden ze dit alsnog maandag kunnen bezorgen.

Ik adviseer u dit te melden bij het verzender van het pakket. Deze kan vervolgens contact met ons opnemen en vragen om een restitutie van de verzendkosten, zodat het pakket alsnog naar u gestuurd kan worden.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wendy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 12 september 2018 om 17:51 geantwoord

DHL maakt een fout. Dan vind ik ook dat zij deze moeten oplossen!! Zij moeten het pakket opzoeken en naar mij opsturen. Daar is voor betaald. Je kunt niet fout op fout maken en deze afdoen met 'contact opnemen met de verkoper zodat deze de verzendkosten terugkrijgt'. Dit moet naar behoren opgelost worden. Dit pakket heeft mij € 80,- euro gekost. Wie zegt dat de verkoper het nog een keer op gaat sturen en dat ik mijn geld nu niet kwijt ben? Onderschep dit pakket en zorg dat het bij mij terechtkomt. Er is geen andere oplossing dan deze.

Alle klachten die gemeld zijn door LennyVisser