Klacht: Foutief handelen van postbode

op 11 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een pakket vanuit het buitenland besteld. Track and trace code geeft aan dat het pakket bezorgd is maar ik heb niets ontvangen. Telefonisch contact opgenomen met PostNL en klacht ingediend en ik heb van PostNL een case nummer van deze klacht ontvangen. Na 5 dagen kon ik terugbellen voor meer informatie waarna mij werd aangegeven dat de postbode aan geeft dat het pakket op een ander adres bezorgd is. Het adres wat de postbode aan geeft bestaat helemaal niet. PostNL geeft telefonisch toe dat de postbode foutief gehandeld heeft. PostNL weigert mij hier een bevestiging van te verschaffen. PostNL verwijst mij naar de verkoper. Verkoper kan alleen informatie zien met het track and trace code, welke nog steeds aan geeft dat mijn pakket bezorgd is op het correcte adres en verkoper kan daardoor niets doen. PostNL zegt dat mijn pakket niet verzekerd is, en daardoor niet verplicht zijn mij bewijs te sturen over het foutief handelen van de postbode. Ook zegt PostNL niet de informatie van het foutief handelen van de postbode aan te kunnenwillen passen zodat de verkoper dit kan zien.
Ik heb betaald voor de dienst van PostNL (leveren van pakket) maar deze dienst is volgens eigen zeggen van PostNL niet goed gegaan. Toch geeft PostNL aan dat ze niets voor mij kunnenwillen betekenen.

Gewenste Oplossing:

Graag wil ik een bewijs ontvangen van het foutief handelen van postbode van PostNL, zodat ik deze informatie door kan sturen naar de verkoper en op deze manier opnieuw het product of mijn geld retour kan ontvangen.
Een andere optie is een vergoeding van mijn aankoop van PostNL zelf aangezien de verantwoordelijkheid van het foutief handelen van deze postbode bij PostNL zelf ligt, welke ze telefonisch toegeven en ook in hun eigen systeem terug te lezen is (al krijg ik deze informatie niet zwart op wit).

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 september 2018 om 11:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Van Dussen,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klachtheeft over de bezorging van uw pakket vanuit het buitenland. Deze zou afgeleverd zijn, maar niet bij u. U heeft vervolgens contact gehad met de klantenservice en er is een melding uitgezet. Daaruit bleek het bij een ander huisnummer te zijn afgegeven, echter bestaat dat huisnummer niet. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ten eerste wil ik u mijn excuses aanbieden voor het feit dat u uw pakketje nog steeds niet heeft ontvangen en navraag bij de bezorger ook niets heeft opgeleverd. U zou nu graag bewijs zien dat uw zending verkeerd zou zijn afgegeven aangezien de afzender ziet dat het wel op het juiste adres is afgegeven.

Zoals mijn collega’s telefonisch ook hebben aangegeven kan ik dat niet geven. Ook een vergoeding is ook niet mogelijk aangezien dit altijd via de afzender geregeld wordt wanneer de verzendvoorwaarden hieraan voldoen. Ik kan vanuit hier dan ook niets meer voor u betekenen. Het spijt me.

Wanneer er problemen zijn met een pakket, zou de afzender bijvoorbeeld wel een onderzoek kunnen laten starten bij de eigen post organisatie. Dit is een internationale afspraak. Wellicht dat dit een oplossing biedt. De afzender kan het in ieder geval verder met u afhandelen en met u tot een passende oplossing komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Erinvd