Klacht: Foutief abbonnement Canal Digitaal

op 11 oktober 2011 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Eind augustus heb wilde ik een abbonnement van 1 van onze kaartjes opzeggen, omdat 1 ontvanger niet meer werkte, omdat CD iets gewijzigd had en nu de kaarthouder niet meer werkte. Een nieuwe kaarthouder zou ons € 50 kosten en dat hadden wij er niet voor over. Toen ik op wilde zeggen, kreeg ik de aanbieding dat wanneer ik extra abonnement zou afsluiten voor HDTV met ons huidige basispakket ik maar € 5 per maand meer hoefde te gaan betalen en een ontvanger met dubbele tuner in bruikleen zou krijgen en een dubbele kop. Ik zou dan alle huidige zenders blijven behouden en de nieuwe HD zenders erbij krijgen. Dit klonk heel aantrekkelijk, ook al hebben we nog geen HD televisie, dus dat heb ik gedaan. Daarop ontving ik 2 bevestigingen, voor twee van onze 3 kaartjes. Op zaterdag 3 september ontving ik de derde bevesteging voor het 3e kaartje. Hierop meteen contact opgenomen met CD en die bevestigde me dat we inderdaad alleen maar het basispakket en 1 HDTV abbonnement en per extra kaartje maar € 1,50 hoefden te betalen. Dezelfde dag werden er twee ontvangers afgeleverd, en de dinsdag daarop de derde, maar nog steeds geen dubbele kop. Op 7 september ontvingen wij een nieuw kaartje, zonder aankondiging en met alleen de tekst dat dit ons nieuwe kaartje was en dat we 3 weken alle zenders gratis zouden krijgen. Ik dus maar weer CD gebeld hoe het zat met de dubbele kop. Excuses gekregen en de dubbele kop zou zo spoedig mogelijk verzonden worden. Op 12 september nog maar weer eens gebeld voor die dubbele kop en toen de informatie gekregen dat hij die dag verzonden was. En jawel, op woensdag de dubbele kop ontvangen. Nu werd er vorige week een bedrag van ruim € 41 afgeschreven door CD. Ik daarop meteen online de rekening opgezocht, want tegenwoordig kan niemand meer rekeningen versturen, en tot mijn verbazing staat daar dat wij ineens het Familiepakket hebben, 2x HD abbonnement en de extra kaartjes waren voortaan € 2,50 en dan nog de onnodige hoge administratiekosten. Ik diezelfde avond gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik op 12 september een Familiepakket had afgesloten, wat pertinent niet waar is. Ik zou dan een brief moeten schrijven naar CD waarin zij het gesprek nogmaals konden afluisteren. Dit heb ik natuurlijk gewijgerd, zij hebben het probleem gecreëerd en niet ik. Dus ik online een klacht ingestuurd dat ik GEEN familiepakket afgesloten heb, omdat die zenders die daarin zitten niet interessant zijn voor ons, en dat ik geen 2x HD pakket heb afgesloten. Ik heb nog niet 1 HD televisie, laat staan 2 ! Ik heb ook meteen vermeld dat ik van deze omzetting ook nooit een bevestiging ontvangen heb. Nu krijg ik gisteren een mail van ze terug dat ze de opname beluisterd hebben en dat er wel een familiepakket is afgesloten, terwijl ik er 1 miljoen procent zeker van ben, dat ik dat NIET gedaan heb. Ik heb nu om de opname gevraagd, want ik heb het vermoeden dat ze mij verwisselen met iemand anders. Tevens willen zu nu ook de twee extra ontvangers terug.

Ik ben tevreden met Canal Digitaal wanneer ze alles eens een keer schriftelijk gaan doen, ze duizend maal excuses aanbieden met minimaal een halfjaar gratis kijken en alles weer terugzetten zoals het de bedoeling was: basispakket met 1 HD pakket.
Dit is al het zoveelste conflict wat ik heb gehad met CD en ik ben het nu eindelijk beu. Als ze geen fatsoenlijke oplossing hebben, is er voor mij maar 1 oplossing: opzeggen en maar geen TV meer kijken, want een andere mogelijkheid hebben we helaas niet hier.
Maar er is nog hoop: ik heb vorige week op teletekst gelezen dat de monopoliepositie van de landelijke aanbieders in Europa op springen staat, dus misschien sluit ik dan wel een abbonnement af in het buitenland. Misschien doen die wel beter hun best.

Bericht van Canaldigitaal

6 jaren geleden - Wij gaan ervoor zorgen dat er z.s.m. contact met u wordt opgenomen. Zodoende verwachten wij tot een oplossing te komen. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Nanneke

6 jaren geleden - En dat antwoordden ze op 12 oktober, helaas alleen tot vandaag 17 oktober nog niets van ze gehoord. Ik hoop wel dat ze het schriftelijk doen, want telefonisch zijn ze niet te vertrouwen !

Reactie van de melder van de klacht Nanneke

6 jaren geleden - Alleen gisteren een e-mail ontvangen dat ik een schriftelijk verzoek moet indienen om samen met CD het gesprek te gaan beluisteren. Moet ik daar zeker helemaal voor naar Luxemburg rijden !!! We wilden eigenlijk een nieuwe televisie gaan kopen (jawel een HD die we nog niet hebben) dit weekend, maar dat doen we maar niet, want ik denk dat we binnenkort geen beeld meer hebben, omdat het er wel van zal komen dat we alles op moeten gaan zeggen ! Maar het zal u wel duidelijk zijn: CD heeft nog steeds geen contact met ons opgenomen over deze klacht en we zijn nu anderhalve week verder !

Reactie van de melder van de klacht Nanneke

6 jaren geleden - En wat denk je: het is nu eind oktober en nog steeds niets van ze vernomen. Ik zal begin volgende week maar contact op gaan nemen met de advocaat om ze tot een oplossing te dwingen. Snelle reactie hebben ze weer bij CD !!!! Als je geen ander abonnement afsluit en er toch een aangesmeerd wordt zijn ze wel sneller !!!!

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 28 november 2013 om 12:11 geantwoord

Beste,
Deze klacht is van ruim een jaar geleden en om die reden sluiten wij deze af.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15 ct per minuut).
Webcare Team CanalDigitaal

Alle klachten die gemeld zijn door Nanneke